Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2018, 16:49:37

Εγγραφή           Αποθήκευση

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

Αθήνα:   30°C
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Υγεία arrow Μεταλλάξεις λευχαιμίας στο DNA του 20% των μεσήλικων και του 70% των υπερήλικων
Μεταλλάξεις λευχαιμίας στο DNA του 20% των μεσήλικων και του 70% των υπερήλικων
Πηγή: Express.gr
Τουλάχιστον ένας στους πέντε μεσήλικες ηλικίας 50 έως 60 ετών (ποσοστό 20%) και επτά τους δέκα υπερήλικες άνω των 90 ετών (ποσοστό 70%) εμφανίζουν τις ίδιες γενετικές μεταλλάξεις με αυτές που παρατηρούνται στα καρκινικά κύτταρα των ασθενών με λευχαιμία, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη δείχνει ότι πολλοί άνθρωποι, όσο μεγαλώνουν, παρουσιάζουν στο DNA τους ενδείξεις λευχαιμίας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αιματολόγο Γιώργο Βασιλείου του Ινστιτούτου Γενετικής Wellcome Trust του Κέμπριτζ, ανέφεραν ότι είναι σχεδόν αναπόφευκτο πως η γήρανση συνοδεύεται από μεταλλάξεις σχετικές με τη λευχαιμία.

Οι περισσότερες μορφές καρκίνου ξεκινούν με μια μοναδική μετάλλαξη σε ένα μεμονωμένο κύτταρο και σταδιακά οι μεταλλάξεις αυξάνονται.

Οι επιστήμονες θεωρούν τη λευχαιμία πολύ χρήσιμη για την μελέτη των απαρχών του καρκίνου, επειδή είναι ευκολότερο κανείς να αποκτήσει και να αναλύσει δείγματα αίματος, παρά άλλων ιστών του σώματος.

«Αυτό που μας εξέπληξε, ήταν ότι βρήκαμε αυτές τις μεταλλάξεις σε ένα τόσο μεγάλο ποσοστό ηλικιωμένων» δήλωσε ο ερευνητής δρ. Τόμας ΜακΚέρελ. «Αυτή η μελέτη μας βοηθά να κατανοήσουμε πώς η γήρανση μπορεί να οδηγήσει σε λευχαιμία, αν και η μεγάλη πλειονότητα των ανθρώπων δεν θα προλάβει να ζήσει αρκετά για να συσσωρεύσει όλες τις μεταλλάξεις που χρειάζονται, προκειμένου να εμφανισθεί η λευχαιμία» πρόσθεσε.

Κίνδυνος - θάνατος από λήψη φαρμάκου για τη χοληστερίνη