Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2018, 09:50:16

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Ναυτιλία arrow Βαρβιτσιώτης: «Θαλάσσια Συνεργασία» Ελλάδας - Κίνας
Βαρβιτσιώτης: «Θαλάσσια Συνεργασία» Ελλάδας - Κίνας
Πηγή: Express.gr
 «Σήμερα, η Ελλάδα και η Κίνα επιβεβαιώνουν τη σχέση συνεργασίας που έχουν αναπτύξει το τελευταίο χρονικό διάστημα και θέτουν τις βάσεις για να ενισχυθεί στο μέλλον», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας σήμερα στο Ελληνο-Κινεζικό Συνέδριο για τη «Θαλάσσια Συνεργασία». «Στη σχέση αυτή» υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας, «ένα ήταν πάντα το σταθερό σημείο αναφοράς. Ένα ήταν το διαχρονικό σημείο συνάντησης των δύο εθνών: Η θάλασσα».

Στη συνέχεια ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι οι δύο χώρες αποτελούν υπερδυνάμεις στον τομέα της ναυτιλίας. Η Ελλάδα, είπε, έχει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου. Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν 3.901 πλοία διάφορων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 290 εκατ. Dwt, που αντιστοιχούν στο 15,56% της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου. Μεταφέρουν το 60% του εισαγόμενου πετρελαίου της Κίνας και περισσότερο από το μισό των εξωτερικών εμπορικών της αγαθών.

Η Κίνα, πρόσθεσε, αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της ΕΕ και η ΕΕ τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Κίνας. Από τα κινεζικά λιμάνια διακινείται το 24,2% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, τόνισε ακόμη πως «η υποστήριξη των Ελλήνων πλοιοκτητών στους Κινέζους κατασκευαστές συνεισέφερε σημαντικά στην ανάπτυξη της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Το 1998, όταν και ξεκίνησε να κατασκευάζεται εκεί το πρώτο ελληνικό δεξαμενόπλοιο, τα ναυπηγεία της Κίνας ήταν περιορισμένης εμβέλειας. Από τότε μέχρι σήμερα οι Έλληνες ναυπήγησαν στην Κίνα πάνω από 800 πλοία. Κάθε έξι ημέρες, δηλαδή, ένα ελληνικό πλοίο κατασκευάζεται εκεί. Με άλλα λόγια, κάθε εβδομάδα επενδύονται σχεδόν 40 εκατομμύρια δολάρια από Έλληνες στην κινέζικη ναυπηγική βιομηχανία, με την τάση να είναι αυξητική», και συμπλήρωσε λέγοντας: «Ο στόχος που θέσαμε και επιδιώκουμε, λοιπόν, είναι αυτονόητος: Να συμμετέχουν στα πλοία αυτά Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού υλικού. Να ενισχύσουμε τις εξαγωγές ναυτιλιακών υλικών που κατασκευάζονται στην Ελλάδα προς τα κινεζικά ναυπηγεία. Να ανοίξουμε τον δρόμο των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα. Να επιτύχουμε την αύξηση της συμμετοχής του ναυτιλιακού εισοδήματος στην εθνική μας οικονομία».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στις συμφωνίες που υπογράφτηκαν χθες μεταξύ τις Ελλάδας και της Κίνας τις οποίες χαρακτήρισε σημαντικές και τόνισε στη συνέχεια: «Ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών αποτελεί για την ελληνική κυβέρνηση κυρίαρχη προτεραιότητα. Γι αυτό και, τελευταίο χρονικά, αλλά όχι σε σημασία, θα αναφέρω την παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Τον φάρο της συνεργασίας των δύο χωρών. Είναι η συνεργασία που έχει αποδειχθεί μία από της πιο κερδοφόρες επενδύσεις που έχουν γίνει σε λιμάνια παγκοσμίως. Τα νούμερα, εξάλλου, είναι ενδεικτικά: H COSCO, επενδύοντας 380 εκατ. ευρώ στο λιμάνι, δημιούργησε περίπου 1.000 θέσεις εργασίας και αύξησε συντριπτικά την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι το 2007 διακινήθηκαν στον Πειραιά περίπου 1.373.000 εμπορευματοκιβώτια, τη στιγμή που στο τέλος του 2013 ο αριθμός αυτός ξεπερνούσε, ήδη, τα 3.164.000. Μέσα σε 5 χρόνια αύξηση, δηλαδή, κατά 130%! Ο Πειραιάς βρίσκεται, πλέον, στην 3η θέση των μεγαλύτερων λιμένων της Μεσογείου, από την 11η το 2006, ενώ διεθνείς εταιρείες όπως η ZTE, η HUΑWEI και η HP προτίθενται, στο εξής, να διακινούν μέσω Πειραιά τα προϊόντα τους στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια ανέφερε: «Από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μου, και με την ενεργό στήριξη του πρωθυπουργού, συνέχισε, ξεκινήσαμε μια προσπάθεια για νέες επενδύσεις από την Cosco, ύψους 230 εκατ. ευρώ, στο λιμάνι του Πειραιά. Ο στρατηγικός στόχος που θέσαμε είναι να ξεπεράσουμε τα 5.000.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Έτσι, μέσα σε έναν χρόνο ρεκόρ, των 5 μηνών, καταφέραμε τον περασμένο Οκτώβρη να συντάξουμε και τελικά να υπογράψουμε τη συμφωνία της νέας επένδυσης που η υλοποίησή της θα αυξήσει τη δυναμικότητα του λιμανιού σε 6.200.000 εμπορευματοκιβώτια! Από τότε, βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση και συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκρισή της. Πεποίθησή μας, άλλωστε, είναι ότι σε τέτοια ζητήματα πρέπει να προχωράμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Κάθε τι πρέπει να το χτίζουμε σε στέρεες βάσεις. Σε βάσεις που να μην μπορεί κανένας, ειδικότερα από τα λιμάνια που μας ανταγωνίζονται διεθνώς, να τις αμφισβητήσει στο μέλλον».

«Με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, υπηρετούμε καθημερινά ένα όραμα: Την ανάδειξη του Πειραιά ως βασική πύλη εισόδου της Ανατολής προς την Ευρώπη» κατέληξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.


 
     
 

Το δεξαμενόπλοιο ALIAKMON προσάραξε στη Σύρο
Αρχίζει δρομολόγια το «Πρέβελης»
Την πρόθεσή της να μεταφέρει την αφετηρία της εκφράζει η διαχειρίστρια εταιρία των κρουαζιεροπλοίων της Louis Cruises
ΕΚΦΝ: Εμπόδιο το νομικό καθεστώς για την απορρόφηση Ελλήνων ναυτικών στην κρουαζιέρα
Αμερικανοί Navy Seals κατέλαβαν το δεξαμενόπλοιο Morning Glory ανοικτά της Κύπρου
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου