Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2018, 00:23:10

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Ναυτιλία arrow Σε Ελληνες εφοπλιστές το 1/3 των υπό ναυπήγηση μεγάλων υγραεριοφόρων
Σε Ελληνες εφοπλιστές το 1/3 των υπό ναυπήγηση μεγάλων υγραεριοφόρων
Πηγή: Express.gr
Το φορολογικό καθεστώς της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας έχουν υιοθετήσει πλέον σχεδόν οι μισές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων η Μεγάλη Βρετανία, η Ολλανδία και η Γερμανία, προκειμένου να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των εμπορικών τους στόλων. «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει στη "Γηραιά 'Ηπειρο" τάση αντιγραφής του ελληνικού μοντέλου της ετήσιας σταθερής φορολογίας των πλοίων βάσει τονάζ για λόγους ακριβώς ανταγωνιστικότητας» επισήμανε απόψε, από τη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime, Θανάσης Μαρτίνος, με αφορμή -όπως είπε- την κριτική που ασκείται στο συγκεκριμένο φορολογικό καθεστώς από ορισμένους Ευρωπαίους και 'Ελληνες πολιτικούς.

Μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου, ο κ.Μαρτίνος υποστήριξε ότι «αν είχαμε διαφορετικό φορολογικό καθεστώς, δεν θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τις ασιατικές χώρες. Απλά δεν θα είχαμε ναυτιλιακές επιχειρήσεις ποντοπόρων πλοίων στην Ευρώπη. Η ναυτιλία, όπως και η βιομηχανική παραγωγή, θα μετακινείτο στην Ασία».

Συμπερασματικά, σημείωσε, η εμπορική ναυτιλία -λόγω ελληνικής συμμετοχής- αποτελεί έναν από τους λίγους οικονομικούς κλάδους, όπου η Ευρώπη είναι ανταγωνιστική. «Οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν ή μάλλον να ενημερωθούν για τη σημασία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, που αποτελεί μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά συνολικά για την Ευρώπη», υπογράμμισε.

Πρόσθεσε ότι οι 'Ελληνες εφοπλιστές δεν επιδοτούνται άμεσα ή έμμεσα και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τις ευρωπαϊκές και διεθνείς τράπεζες και «άρα δεν συμβάλλουν στο σημερινό τραπεζικό πρόβλημα».

Κάτω του 5% το ποσοστό πτωχεύσεων ναυτιλιακών εταιρειών από το 2008

Παρότι η ναυτιλιακή κρίση διαρκεί από το 2008, λίγες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχουν κλείσει. Το ποσοστό πτωχεύσεων ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων σε πέντε χρόνια κρίσης στο σύνολο είναι κάτω του 5% (κατά μέσο όρο 1% ετησίως).

Υπενθύμισε, τέλος, ότι παρά την κρίση των τελευταίων πέντε ετών, η ελληνική ναυτιλία παραμένει πρώτη σε τονάζ παγκοσμίως. Αποτελεί δε το 50% του στόλου της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης, ενώ τα τελευταία χρόνια οι 'Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου που αποτελεί την καθαρότερη μορφή ενέργειας (LNGS). Το ένα τρίτο των υπό ναυπήγηση μεγάλων υγραεριοφόρων (LNGS) ανήκει σε 'Ελληνες, κατέληξε.


 
     
 

Το δεξαμενόπλοιο ALIAKMON προσάραξε στη Σύρο
Αρχίζει δρομολόγια το «Πρέβελης»
Την πρόθεσή της να μεταφέρει την αφετηρία της εκφράζει η διαχειρίστρια εταιρία των κρουαζιεροπλοίων της Louis Cruises
ΕΚΦΝ: Εμπόδιο το νομικό καθεστώς για την απορρόφηση Ελλήνων ναυτικών στην κρουαζιέρα
Αμερικανοί Navy Seals κατέλαβαν το δεξαμενόπλοιο Morning Glory ανοικτά της Κύπρου
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου