Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2018, 14:25:48

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Θέσεις arrow Μοντέλο ανάπτυξης
Μοντέλο ανάπτυξης
Πηγή: Express.gr
 Προ ετών η επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά αντιμετωπιζόταν περίπου ως «εθνική προδοσία» – στην καλύτερη περίπτωση ως «ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας», των «ασημικών της χώρας». Παρ'Α όλα αυτά τότε η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή βρήκε το πολιτικό σθένος να αντισταθεί στις σειρήνες του λαϊκισμού (οι οποίες μεταξύ άλλων ηχούσαν και από την Ιπποκράτους...) και έδωσε το «πράσινο φως» για την επένδυση.

Σήμερα, αρκετά χρόνια μετά, η συγκεκριμένη επένδυση έχει απενοχοποιηθεί στη συνείδηση της κοινωνίας και οι πολίτες είναι εύκολο να αντιληφθούν τα θετικά αποτελέσματα που παρήγαγε. Ο κινεζικός κολοσσός όχι μόνο τήρησε τις δεσμεύσεις και υλοποίησε τη συμφωνία, αλλά προχώρησε σε νέα συμφωνία με τον τεχνολογικό κολοσσό της ΗΡ, συμπεριλαμβάνοντας και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (θυγατρική ΟΣΕ). Η νέα συμφωνία τείνει να καταστήσει την Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Ευρώπης, κατά τρόπο που και νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργήσει και τον στρατηγικό ρόλο της χώρας στην περιοχή θα αναβαθμίσει και νέες επενδύσεις θα προσελκύσει και το διαρκώς αναπτυσσόμενο επίπεδο των ελληνοκινεζικών σχέσεων θα διατηρήσει.

Μάλιστα η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση έγινε καταλύτης του στρατηγικού ανοίγματος της Ελλάδας προς την Κίνα, σε βαθμό που να επιτρέπει στον σημερινό πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά να ταξιδέψει στο Πεκίνο και να αναζητήσει από κοινού με την κινεζική ηγεσία νέους τρόπους διεύρυνσης της συνεργασίας των δύο χωρών – τους τρόπους που και άλλες κινεζικές επιχειρήσεις θα επενδύσουν στην Ελλάδα, τους τρόπους για να ανοίξει ο δρόμος και σε νέες εξαγωγές από την Ελλάδα προς τη μεγάλη κινεζική αγορά.

Κι όλα αυτά από μία και μόνο αποκρατικοποίηση που αποτόλμησε η κυβέρνηση Καραμανλή. Κι όλα αυτά επειδή δεν ελήφθη υπόψη το όποιο, πρόσκαιρο μάλλον, πολιτικό κόστος δημιουργούσε η συγκεκριμένη απόφαση. Όπως και να έχει πάντως, όπως στη ζωή έτσι και στην πολιτική, από κάπου κερδίζει κανείς και από κάπου χάνει. Μπορεί τότε η κυβέρνηση Καραμανλή να έχασε τις ψήφους όσων τα προσωπικά συμφέροντα έθιξε η συγκεκριμένη συμφωνία, κέρδισε όμως από αλλού και πολύ περισσότερο κέρδισε η ελληνική οικονομία.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον είναι αλήθεια πως η σημερινή κυβέρνηση έχει κατανοήσει πλήρως τον παραπάνω κανόνα και εμφανίζεται περισσότερο τολμηρή και αποφασισμένη για μεταρρυθμίσεις απ' ό,τι όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις – μάλιστα πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ δείχνει την πρωτοπορία της Ελλάδας μεταξύ των χωρών που τα δύο τελευταία χρόνια έκαναν τις περισσότερες μεταρρυθμίσεις.

Το θετικό για την κυβέρνηση είναι πως ολοένα και περισσότεροι πολίτες πιστεύουν πως αυτός είναι ο ορθός δρόμος για την έξοδο από την κρίση...

Π.Κ. Μαυρίδης
panamav@gmail.com


 
     
 

Ζητούμενο το καθαρό «τοπίο» στην κτηματαγορά
Επείγει η βελτίωση του κλίματος στην οικονομία
Επείγον ζήτημα η διοχέτευση ρευστότητας
Αποκατάσταση εμπιστοσύνης κράτους-πολιτών
Σταθερότητα
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου