Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2018, 02:05:21

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Θέσεις arrow Μέτωπο αξιολόγησης
Μέτωπο αξιολόγησης
Πηγή: Express.gr
 Στη Βουλή συζητείται τις μέρες αυτές η ανάγκη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για άλλη μια φορά το πολιτικό προσωπικό της χώρας συζητά το αυτονόητο – αν θα πρέπει να υπάρχει σύστημα αξιολόγησης των δασκάλων που μαθαίνουν γράμματα στα Ελληνόπουλα!

Από τη στιγμή που δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα ή/και η υποχρέωση σε κανέναν να αξιολογεί κανέναν. Από τη στιγμή που μια διαδικασία αξιολόγησης γίνεται αντιληπτή ως προσπάθεια υποβάθμισης ή και τιμωρίας του αξιολογούμενου, το έλλειμμα κουλτούρας αξιολόγησης διαχέεται σε όλα τα πεδία κοινωνικής δραστηριότητας, με αποτέλεσμα ο καθένας να κάνει ό,τι θέλει χωρίς επιπτώσεις.

Χαρακτηριστικό της παρεξηγημένης αντίληψης περί αξιολόγησης αποτελούν τα επιχειρήματα που προβάλλουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, πρωτοστατούντος του Τάσου Κουράκη, ο οποίος αποφάνθηκε ότι από τη στιγμή που εισάγεται και εφαρμόζεται μια διαδικασία αξιολόγησης, «η αύξηση του ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών και τώρα μεταξύ των εκπαιδευτικών μονάδων (σημ: το νομοσχέδιο προβλέπει και αξιολόγηση σχολείων) δεν ωφελεί την εκπαίδευση, αλλά αντίθετα υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία»!!!

Η παραπάνω αποστροφή αποκαλύπτει το χάσμα φιλοσοφίας και αντίληψης που χωρίζει τις πολιτικές δυνάμεις και καθιστά αδύνατη τη συνεννόηση σε στοιχειώδη ζητήματα της κοινωνικής ζωής. Από τη στιγμή που ο συναγωνισμός (η λέξη ανταγωνισμός εν προκειμένω έχει αρνητική χροιά) δεν γίνεται αντιληπτός ως φορέας προόδου και εξέλιξης, η όποια συζήτηση τελειώνει. Οι δύο πλευρές ομιλούν διαφορετική γλώσσα και είναι αδύνατο να επικοινωνήσουν.

Το πρόβλημα ωστόσο είναι πως η συγκεκριμένη αντίληψη έχει διαχυθεί, ίσως και παγιωθεί, στην ελληνική κοινωνία, με αποτέλεσμα τη στασιμότητα – που μεταφράζεται σε οπισθοδρόμηση. Η όποια διαδικασία αξιολόγησης ενοχοποιείται, γίνεται φόβητρο για όσους καλούνται να την «υποστούν» και ως εκ τούτου εξορκίζεται ως κακό!

Κάπως έτσι το σύνθημα «καμία αξιολόγηση στο σχολείο» αποτελεί εξειδίκευση του συνθήματος «καμία αξιολόγηση πουθενά» στον δημόσιο τομέα, όπου πέραν όλων των άλλων εντοπίζονται και τα μεγαλύτερα προβλήματα παραγωγικότητας.

Το περίεργο είναι πως προοδευτικές, υποτίθεται, πολιτικές δυνάμεις, αντί να αξιώνουν και να απαιτούν την αξιολόγηση συμβάλλοντας εποικοδομητικά στην αποσαφήνιση των απαιτούμενων κριτηρίων, την αρνούνται συλλήβδην. Προφανώς, τα κίνητρά τους είναι ιδιοτελή κομματικά, καθώς αποφεύγουν να δυσαρεστήσουν μια συγκεκριμένη κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων που βολεύεται στην απουσία οποιασδήποτε αξιολόγησης του έργου της.

Η συγκεκριμένη πρακτική αντιτείνει σε εκείνο που υποτίθεται επιδιώκουν να αποτρέψουν. Την «ταξική ανισότητα» που θα προκαλέσει ο διαχωρισμός «καλών» - «κακών» σχολείων που θα προκύψει κατόπιν της αξιολόγησης. Διότι η ταξική ανισότητα προκύπτει εκ των πραγμάτων από την αδυναμία των δημοσίων σχολείων να παρακολουθήσουν τη διαρκή αναβάθμιση των ιδιωτικών, όπου η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου είναι δεδομένη και αυτονόητη.

Π.Κ. Μαυρίδης
panamav@gmail.com


 
     
 

Ζητούμενο το καθαρό «τοπίο» στην κτηματαγορά
Επείγει η βελτίωση του κλίματος στην οικονομία
Επείγον ζήτημα η διοχέτευση ρευστότητας
Αποκατάσταση εμπιστοσύνης κράτους-πολιτών
Σταθερότητα
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου