Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018, 14:25:27

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Φορολογία 2014 arrow ΠΟΛ 1009/2012: Οδηγίες εγκατάστασης συστήματος εισροών - εκροών στα πρατήρια βενζίνης
ΠΟΛ 1009/2012: Οδηγίες εγκατάστασης συστήματος εισροών - εκροών στα πρατήρια βενζίνης
Πηγή: Express.gr
Την εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών στα βενζινάδικα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης εντός του 2012 και σε όλα τα βενζινάδικα της επικράτειας εντός διετίας, προβλέπει η απόφαση (ΠΟΛ.1009/2012) που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου. Η ισχύς της απόφασης / εγκυκλίου ορίζεται σε 2 μήνες από την ημερομηνία δημοσίευσής της στο ΦΕΚ (δηλαδή από 27-3-2012).

Στην εγκύκλιο ορίζεται το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της εγκατάστασης ολοκληρωμένου συστήματος ελέγχου εισροών - εκροών με βάση τις διατάξεις της Κ.Υ.Α. Φ2-1617/07-12-2010  - βλέπε πιο κάτω - (ΦΕΚ 1980 Β΄), καθώς και το είδος, το περιεχόμενο, τον τρόπο και το χρόνο έκδοσης ειδικών φορολογικών στοιχείων (αποδείξεων) των πρατηρίων υγρών καυσίμων, για την παρακολούθηση των συναλλαγών τους, από τις πωλήσεις καυσίμων, που εκδίδονται μέσω του προαναφερόμενου συστήματος.

Η ΠΟΛ.1009/4-1-2012

Εγκατάσταση Ολοκληρωμένου Συστήματος Ελέγχου Εισροών - Εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων και διασφάλιση συναλλαγών μέσω αυτού
Αθήνα, 4 Ιανουαρίου 2012

(ΦΕΚ Β' 72 / 27-01-2012)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ & ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (15η)
ΤΜΗΜΑΤΑ Β΄ - Γ΄

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κωδ. : 101 84 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Δ. Σταθάς
Τηλέφωνο : 210-3610065

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ,
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΡΟΛΟΓΙΑΣ

Ταχ. Δ/νση : Πλ. Κάνιγγος
Ταχ. Κωδ. : 101 81 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Εδ. Σασαρώλης
Τηλέφωνο : 210-3893443

ΠΟΛ 1009

ΘEMA: «Εγκατάσταση Ολοκληρωμένου Συστήματος Ελέγχου Εισροών - Εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων και διασφάλιση συναλλαγών μέσω αυτού»

ΑΠΟΦΑΣΗ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των περιπτώσεων β΄, γ΄ (υποπεριπτώσεις γα΄, γδ΄, γε΄ και γη΄) και ζ΄ του άρθρου 38 του Π.Δ. 186/1992 (ΦΕΚ 84 Α΄), όπως ισχύουν.

2. Τις διατάξεις του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄), όπως ισχύουν.

3. Την 1100772/1474/0015/ΠΟΛ.1135/26.10.2005 Απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών «Κωδικοποίηση Συμπλήρωση Τεχνικών Προδιαγραφών Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών και Συστημάτων Διαδικασίες χρήσης και λειτουργίας τους» (ΦΕΚ 1592 Β΄).

4. Τις διατάξεις του ν. 3784/2009 (ΦΕΚ 137 Α΄) «περί αναθεώρησης διατάξεων του ν. 703/1977 περί ανταγωνισμού και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 31 αυτού.

5. Τις διατάξεις της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Φ2-1617/07-12-2010 (ΦΕΚ 1980 Β΄)- βλέπε πιο κάτω - «περί διαδικασιών και προδιαγραφών εγκατάστασης, και ελέγχου ολοκληρωμένων συστημάτων παρακολούθησης εισροών − εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Απαιτήσεις συμμόρφωσης, καταγραφής, λειτουργίας και διασφάλισης των μετρήσεων και ηλεκτρονικής αποστολής δεδομένων».

6. Το Π.Δ. 110/2011 ΦΕΚ Α΄ 243/11.11.2011 «Διορισμός Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

7. Την αριθμ. Υ25/6.12.2011 (ΦΕΚ 2792 Β΄/8.12.2011) απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Αναπληρωτών Υπουργών Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη και Παντελή Οικονόμου».

8. Την αριθμ. Υ13/24.11.2011 (ΦΕΚ 2740 Β΄/25.11.2011) απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Σωκράτη Ξυνίδη».

9. Την ανάγκη ολοκληρωμένης και αξιόπιστης παρακολούθησης των ποσοτήτων που διατίθενται μέσω των πρατηρίων υγρών καυσίμων για τη διασφάλιση των δημοσιονομικών συμφερόντων και την προστασία των καταναλωτών.

10. Ότι, από την απόφαση αυτή, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Ορίζουμε το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της εγκατάστασης ολοκληρωμένου συστήματος ελέγχου εισροών - εκροών με βάση τις διατάξεις της Κ.Υ.Α. Φ2-1617/07-12-2010 (ΦΕΚ 1980 Β΄), καθώς και το είδος, το περιεχόμενο, τον τρόπο και το χρόνο έκδοσης ειδικών φορολογικών στοιχείων των πρατηρίων υγρών καυσίμων, για την παρακολούθηση των συναλλαγών τους, από τις πωλήσεις καυσίμων, που εκδίδονται μέσω του προαναφερόμενου συστήματος, ως ακολούθως:

1. Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής

Καθορίζουμε την καταληκτική ημερομηνία εγκατάστασης και παραγωγικής λειτουργίας Ολοκληρωμένου Συστήματος Ελέγχου Εισροών Εκροών, σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. Φ2-1617/07-12-2010 - βλέπε πιο κάτω - (ΦΕΚ 1980 Β΄), στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ως εξής:

α. Εντός δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος της παρούσας στην Περιφέρεια Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.

β. Εντός δέκα οκτώ (18) μηνών από την έναρξη ισχύος της παρούσας στις Περιφερειακές Ενότητες Λάρισας, Αχαΐας, Ηρακλείου, Μαγνησίας και Ιωαννίνων.

γ. Εντός είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την έναρξη ισχύος της παρούσας στη λοιπή Ελληνική Επικράτεια.

2. Έκδοση δελτίων

Από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών – Εκροών εκδίδονται τα ακόλουθα δελτία, τα οποία αποτελούν ειδικά φορολογικά στοιχεία.

2.1. Δελτίο παραλαβής

Το δελτίο αυτό εκδίδεται αυτόματα μετά την ολοκλήρωση της παραλαβής ποσότητας καυσίμου(ων) στις δεξαμενές του πρατηρίου.

Στο πιο πάνω δελτίο καταγράφονται για κάθε δεξαμενή στην οποία πραγματοποιήθηκε παραλαβή τα εξής δεδομένα:

2.1.1. Ο α/α της δεξαμενής

2.1.2. Το είδος του καυσίμου (κωδικός και περιγραφή)

2.1.3. Η ημερομηνία (ΕΕΜΜΗΗ) και η ώρα (ΩΩΛΛ)

2.1.4. Τα παρακάτω στοιχεία πριν από την παραλαβή του καυσίμου:

2.1.4.1. Το τρέχον ύψος της στάθμης της δεξαμενής σε mm

2.1.4.2. Ο αντίστοιχος τρέχων όγκος καυσίμου στη δεξαμενή καθώς και η θερμοκρασία του καυσίμου εντός της δεξαμενής

2.1.4.3. Ο ανηγμένος τρέχων όγκος καυσίμου της δεξαμενής στους 15οC

2.1.5. Τα παρακάτω στοιχεία κατά την παραλαβή του/των καυσίμου(ων):

2.1.5.1 Ο Α.Φ.Μ. του προμηθευτή

2.1.5.2. Το είδος, ο αριθμός, η σειρά και η ημερομηνία έκδοσης του φορολογικού παραστατικού παραλαβής

2.1.5.3. Ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος (βυτιοφόρου) μεταφοράς

2.1.5.4. Η παραλαμβανόμενη ποσότητα κάθε καυσίμου (όγκος σε λίτρα) στη θερμοκρασία φόρτωσης βάσει του παραστατικού παραλαβής

2.1.5.5. Η θερμοκρασία φόρτωσης σε βαθμούς Κελσίου, καθώς και

2.1.5.6. Ο όγκος κάθε καυσίμου στους 15οC, όπως αυτά αναγράφονται στο παραστατικό παραλαβής

2.1.6. Τα παρακάτω στοιχεία μετά την παραλαβή του/των καυσίμου(ων):

2.1.6.1. το τρέχον ύψος της στάθμης της δεξαμενής σε mm, μετά την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου ηρεμίας

2.1.6.2. ο αντίστοιχος όγκος καυσίμου (στην τρέχουσα θερμοκρασία) στη δεξαμενή καθώς και η θερμοκρασία καυσίμου εντός αυτής

2.1.6.3. ο ανηγμένος τρέχον όγκος καυσίμου της δεξαμενής στους 15οC

2.1.7. Η συνολικώς παραληφθείσα ποσότητα (2.1.6.2 – 2.1.4.2) στην τρέχουσα θερμοκρασία

2.1.8. Η συνολικώς παραληφθείσα ποσότητα (2.1.6.3 – 2.1.4.3.) στους 15οC

2.1.9. Η διαφορά ποσοτήτων μεταξύ συστήματος εισροών και παραστατικού παραλαβής στους 15οC (2.1.8 – 2.1.5.6)

Όλα τα ανωτέρω δεδομένα καταγράφονται αυτόματα από το σύστημα, εκτός από τις περιπτώσεις 2.1.5.1, 2.1.5.2, 2.1.5.3, 2.1.5.4, 2.1.5.5 και 2.1.5.6, τα οποία εισάγονται στο σύστημα μέσω κατάλληλου χειρισμού.

Σε περίπτωση βλάβης του συστήματος κατά την έκδοση του ανωτέρω δελτίου, οι σχετικές εισαγωγές στοιχείων θα γίνονται μέσω κατάλληλου χειρισμού και το σύστημα θα ενημερώνεται σχετικά μετά την επαναφορά του σε λειτουργία.

2.2. Δελτίο Ισοζυγίου Ημέρας

Στο δελτίο αυτό καταγράφονται ηλεκτρονικά με το πέρας κάθε εργάσιμης ημέρας και το αργότερο μέχρι την ώρα 24.00΄ τα πιο κάτω δεδομένα:

2.2.1. Η ημερομηνία και η ώρα λήψης της αναφοράς

2.2.2 Η ημερομηνία, η ώρα έναρξης και η ώρα λήξης της χρονικής περιόδου για την οποία εκδίδεται το ισοζύγιο

2.2.3. Τα παρακάτω στοιχεία ανά δεξαμενή του πρατηρίου:

2.2.3.1. Ο α/α της δεξαμενής, η χωρητικότητα, ο τύπος του καυσίμου

2.2.3.2. Ο όγκος του καυσίμου κατά την έναρξη της περιόδου και η αντίστοιχη θερμοκρασία

2.2.3.3. Ο ανωτέρω όγκος ανηγμένος στους 15οC

2.2.3.4. Ο όγκος του καυσίμου κατά το πέρας της περιόδου και η αντίστοιχη θερμοκρασία

2.2.3.5. Ο ανωτέρω όγκος ανηγμένος στους 15οC

2.2.3.6. α) Ο όγκος των εισροών (παραλαβών) κατά την εν λόγω περίοδο με βάση τις ενδείξεις του συστήματος εισροών στην τρέχουσα θερμοκρασία (άθροισμα των 2.1.7) καθώς και

β) ο αντίστοιχος ανηγμένος όγκος στους 15οC (άθροισμα των 2.1.8) 2.2.3.7. Ο όγκος των εισροών (παραλαβών) κατά την εν λόγω περίοδο με βάση το παραστατικό παραλαβής στη θερμοκρασία φόρτωσης (άθροισμα των 2.1.5.4)

2.2.3.8. Ο όγκος των εισροών (παραλαβών) κατά την εν λόγω περίοδο με βάση το παραστατικό παραλαβής στους 15οC (άθροισμα των 2.1.5.6)

2.2.3.9. Ημερήσια κίνηση δεξαμενής ως εξής:

Α. Με βάση τις ενδείξεις του συστήματος στην τρέχουσα θερμοκρασία (2.2.3.2. + 2.2.3.6.α - 2.2.3.4.)

Β. Το παραπάνω με αναγωγή στους 15οC (2.2.3.3. + 2.2.3.6.β – 2.2.3.5.)

Γ. Με βάση το παραστατικό παραλαβής στη θερμοκρασία φόρτωσης (2.2.3.2. + 2.2.3.7. – 2.2.3.4.)

Δ. Με βάση το παραστατικό παραλαβής στους 15οC (2.2.3.2. + 2.2.3.8. – 2.2.3.5.)

2.2.3.10. Διαφορές ημερήσιας κίνησης δεξαμενής ως εξής:

Α. Στην τρέχουσα θερμοκρασία (2.2.3.9.Γ. – 2.2.3.9.Α.)

Β. Στους 15οC (2.2.3.9.Δ. – 2.2.3.9.Β.)

2.2.4. Τα παρακάτω στοιχεία ανά αντλία:

2.2.4.1. Ο α/α της αντλίας, το είδος καυσίμου, ο α/α της αντίστοιχης δεξαμενής άντλησης

2.2.4.2. Η ένδειξη του ολικού αθροιστή κατά την έναρξη της περιόδου

2.2.4.3. Η ένδειξη του ολικού αθροιστή κατά το πέρας της περιόδου

2.2.4.4. Ο όγκος πωλήσεων κατά την εν λόγω περίοδο
α. ανά αντλία ως εξής: (2.2.4.3. – 2.2.4.2.)
β. για σύνολο αντλιών με κοινό καύσιμο, ως εξής: [(άθροισμα των
αντίστοιχων) 2.2.4.3. - (άθροισμα των αντίστοιχων) 2.2.4.2.]

2.2.4.5. α. Ο ανωτέρω όγκος (2.2.4.4.α) ανηγμένος στους 15οC
β. Ο ανωτέρω όγκος (2.2.4.4.β) ανηγμένος στους 15οC

Οι αναγωγές γίνονται με βάση την μέση σταθμισμένη ημερήσια θερμοκρασία της (των) αντίστοιχης(ων) δεξαμενής(ών).

2.2.5. Οι αποκλίσεις ανά είδος καυσίμου ως εξής:

2.2.5.1. Απόκλιση εισροών-εκροών ημέρας (με βάση τις καταγραφές του συστήματος εισροών), υπολογιζόμενη ως εξής : [(για δεξαμενές με όμοιο καύσιμο, άθροισμα των) 2.2.3.9.Α – 2.2.4.4.β]

2.2.5.2. Απόκλιση εισροών-εκροών ημέρας (με βάση τα παραστατικά παραλαβής) υπολογιζόμενη ως εξής : [(για δεξαμενές με όμοιο καύσιμο, άθροισμα των) 2.2.3.9.Γ – 2.2.4.4.β]

2.2.5.3. Οι παραπάνω αποκλίσεις (2.2.5.1. και 2.2.5.2.) υπολογισμένες στους 15οC ήτοι αντιστοίχως:

α) [(για δεξαμενές με όμοιο καύσιμο, άθροισμα των) 2.2.3.9.Β – 2.2.4.5.β] και
β) [(για δεξαμενές με όμοιο καύσιμο, άθροισμα των) 2.2.3.9.Δ – 2.2.4.5.β]

2.2.5.4. Η απόκλιση 2.2.5.1 εκφρασμένη ως ποσοστό (%) επί των πωλήσεων βάσει των αποθεμάτων των δεξαμενών, ήτοι: {2.2.5.1. x 100 / [(άθροισμα των) 2.2.3.9.Α] (%).

2.2.5.5. Η απόκλιση 2.2.5.2. εκφρασμένη ως ποσοστό (%) επί των πωλήσεων βάσει των παραστατικών παραλαβής, ήτοι: {2.2.5.2 x 100 / [(άθροισμα των) 2.2.3.9.Γ] (%)

2.2.5.6. Οι παραπάνω αποκλίσεις (2.2.5.4. και 2.2.5.5.) υπολογισμένες στους 15οC, ήτοι αντιστοίχως:

α) {2.2.5.3α x 100 / [(άθροισμα των) 2.2.3.9.Β] (%) και
β) {2.2.5.3β x 100 / [(άθροισμα των) 2.2.3.9.Δ] (%)

2.3. Δελτίο Λιτρομέτρησης

Το δελτίο αυτό εκδίδεται σύμφωνα με την περίπτωση στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 7 της Κ.Υ.Α. Φ2-1617/07-12-2010 (ΦΕΚ 1980 Β΄) σε κάθε περίπτωση εξαγωγής και επανεισαγωγής καυσίμου για λιτρομέτρηση.

Στο πιο πάνω δελτίο αναγράφονται:

2.3.1. Η ημερομηνία και η ώρα έκδοσης του δελτίου

2.3.2. Το είδος του καυσίμου (κωδικός και περιγραφή)

2.3.3. Ο α/α της αντλίας

2.3.4. Ο α/α της δεξαμενής

2.3.5. Ο όγκος λιτρομέτρησης (τρέχων και στους 15οC), όπως προκύπτει από τις εξαγωγές των αντλιών που λιτρομερούνται και τις αντίστοιχες επανεισαγωγές στις δεξαμενές.

Για τις ανωτέρω λιτρομετρήσεις δεν απαιτείται η έκδοση άλλου παραστατικού.

3. Απόδειξη εσόδου

3.1. Η απόδειξη αυτή, που αποτελεί ομοίως ειδικό φορολογικό στοιχείο, εκδίδεται αυτόματα από το σύστημα, με την ολοκλήρωση της παράδοσης του καυσίμου από κάθε αντλία, μέσω εκτυπωτικού μηχανισμού που βρίσκεται σε πρόσφορη και ορατή θέση για άμεση λήψη από τον πελάτη.

Στην πιο πάνω απόδειξη αναγράφονται:

α) Τα στοιχεία του εκδότη,
β) Ο α/α της δεξαμενής,
γ) Ο α/α της αντλίας,
δ) Το είδος του καυσίμου,
ε) Η ημερομηνία (ΕΕΜΜΗΗ) και η ώρα έκδοσής του (ΩΩΛΛ),
στ) Ο όγκος (ποσότητα) του καυσίμου,
ζ) Η τιμή μονάδας (με Φ.Π.Α.),
η) Ο συντελεστής Φ.Π.Α.,
θ) Η συνολική αξία.

3.2. Στην περίπτωση που εφοδιάζονται με καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης) οχήματα επιτηδευματιών, στις εγκαταστάσεις πρατηρίων, δεν απαιτείται η έκδοση ιδιαίτερου δελτίου αποστολής - τιμολογίου πώλησης, εφόσον στην ανωτέρω απόδειξη εκτυπώνεται και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος του αντισυμβαλλόμενου πελάτη - επιτηδευματία. Ειδικά, στην περίπτωση αυτή, όταν η αξία της συναλλαγής, προ Φ.Π.Α., υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ απαιτείται και η αναγραφή του Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου πελάτη - επιτηδευματία.

Τα στοιχεία του πελάτη που αναφέρονται ανωτέρω (αριθμός κυκλοφορίας οχήματος, Α.Φ.Μ. αντισυμβαλλόμενου πελάτη – επιτηδευματία) καταχωρούνται πριν την έναρξη της παράδοσης του καυσίμου, μέσω του διασυνδεδεμένου με την Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ. ηλεκτρονικού υπολογιστή.

3.3. Για τις πωλήσεις καυσίμων προς επιτηδευματίες, στις εγκαταστάσεις πρατηρίων, οι οποίες δεν καλύπτονται από την προηγούμενη περίπτωση (π.χ. πωλήσεις καυσίμων σε δοχεία σε επιτηδευματίες κ.λπ.) ισχύουν αναλόγως τα αναφερόμενα στην περίπτωση αυτή, εφόσον στη σχετική απόδειξη αναγράφεται, σε κάθε περίπτωση, και ο Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου πελάτη – επιτηδευματία και τα καύσιμα κατά τη διακίνησή τους συνοδεύονται από τη σχετική απόδειξη εσόδου.

3.4. Για τις επαναλαμβανόμενες χονδρικές πωλήσεις καυσίμων παρέχεται η δυνατότητα μη έκδοσης δελτίου αποστολής και τιμολογίου πώλησης, με τις εξής προϋποθέσεις:

α) η εκδιδόμενη αυτόματα απόδειξη παραδίδεται στον αντισυμβαλλόμενο και

β) συντάσσεται από τον πωλητή η διπλότυπη αθεώρητη κατάσταση, η οποία προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Κ.Β.Σ. και ένα αντίτυπο της κατάστασης αυτής παραδίδεται στον αγοραστή – επιτηδευματία στο τέλος της περιόδου που αφορούν οι πωλήσεις, η κατάσταση αυτή αποτελεί δικαιολογητικό εγγραφής στα βιβλία του αγοραστή – επιτηδευματία.

3.5. Εφόσον δεν ακολουθείται η διαδικασία που αναφέρεται στις ως άνω περιπτώσεις 3.2, 3.3 και 3.4 στα σχετικά Τιμολόγια – Δελτία αποστολής ή Τιμολόγια, κατά περίπτωση, θα αναγράφεται η φράση «Εκδόθηκε σε αντικατάσταση των αριθμ. ………… αποδείξεων εσόδου» οι οποίες θα παραδίδονται στον αντισυμβαλλόμενο μαζί με το πρωτότυπο του Τιμολογίου – Δελτίου αποστολής ή Τιμολογίου, ο οποίος υποχρεούται να τις διαφυλάσσει βάσει των διατάξεων του άρθρου 21 του Κ.Β.Σ..

3.6. Για τις πωλήσεις επί πιστώσει καυσίμων, που διενεργούνται από τους τηρούντες βιβλία Γ΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ. πρατηριούχους, θα εκδίδονται οι σχετικές αποδείξεις με την ένδειξη «επί πιστώσει».

3.7. Σε περίπτωση πώλησης πετρελαίου θέρμανσης μέσω αντλιών, που διακινείται και παραδίδεται εκτός εγκαταστάσεων των πρατηρίων, εκδίδεται δελτίο αποστολής στο οποίο αναγράφεται, εκτός των άλλων, αι ο αύξων αριθμός της αυτόματα εκδιδόμενης απόδειξης εσόδου, η οποία παραμένει στον πωλητή και επισυνάπτεται στο στέλεχος του αντίστοιχου δελτίου αποστολής.

3.8. Σε περίπτωση έκπτωσης εκ των υστέρων σε πελάτες – επιτηδευματίες, κατόπιν σχετικής συμφωνίας, εκδίδεται από τον πωλητή πιστωτικό τιμολόγιο, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 12, στο οποίο αναγράφονται οι αύξοντες αριθμοί των σχετικών αποδείξεων εσόδου ή της κατάστασης επαναλαμβανομένων πωλήσεων, κατά περίπτωση.

4. Σήμανση με φορολογικό μηχανισμό

Τα δελτία και οι αποδείξεις που αναφέρονται ανωτέρω εκδίδονται μηχανογραφικά και το περιεχόμενό τους διασφαλίζεται με τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.), σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄) και της Α.Υ.Ο.Ο. 1100772/1474/0015/ΠΟΛ.1135/26.10.2005 (ΦΕΚ 1592 Β΄).

Το δελτίο που αναφέρεται στην παράγραφο 2.2. της παρούσας (ισοζύγιο ημέρας) τυπώνεται μέχρι το τέλος της επόμενης εργάσιμης ημέρας, ενώ τα δελτία που αναφέρονται στις παραγράφους 2.1. και 2.3. της παρούσας (δελτίο παραλαβής και δελτίο λιτρομέτρησης) μπορεί να μην εκτυπώνονται και να διαφυλάσσονται σε ηλεκτρονική μορφή, με την προϋπόθεση ότι, εκτυπώνονται και επιδεικνύονται άμεσα όταν απαιτηθεί από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Η αδυναμία αναπαραγωγής αντιγράφων λογίζεται ως μη διαφύλαξη των σχετικών φορολογικών στοιχείων.

Τα δελτία των παραγράφων 2.1, 2.2 και 2.3 εντάσσονται στο πεδίο των πληροφοριών που αναφέρονται στο άρθρο 10 της ΚΥΑ Φ2-1617/07-12-2010 των Υπουργών ΑΑΝ και ΥΜΔ, υποκείμενα ομοίως στην υποχρέωση δυνατότητας ηλεκτρονικής μετάδοσής τους.

5. Κυρώσεις

Για τις παραβάσεις των διατάξεων της παρούσας επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 2523/1997 (ΦΕΚ 179 Α΄) και του άρθρου 10 του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄).

6. Τελικές και μεταβατικές διατάξεις

6.1. Το είδος του καυσίμου αναγράφεται όπως ορίζεται στην Κ.Υ.Α. Φ2-1617/07-12-2010 (ΦΕΚ 1980 Β΄). Ο όγκος (ποσότητα) καυσίμου μετράται σε λίτρα (lt). Η θερμοκρασία μετράται σε βαθμούς Κελσίου (o C).

6.2. Από τις διατάξεις της παρούσας δεν θίγονται οι επιπλέον υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις της Δ33Α5055143ΕΞ/31-12-2010 (ΦΕΚ 2047 Β΄) Υπουργικής Απόφασης.

7. Έναρξη ισχύος

Η έναρξη ισχύος της παρούσας ορίζεται σε δύο μήνες από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Το μεσολαβούν δίμηνο θα αξιοποιηθεί από τις επιχειρήσεις εγκατάστασης για την πιλοτική εφαρμογή του συστήματος και την επίλυση τυχόν τεχνικών προβλημάτων που θα ανακύψουν, με παράλληλη υποχρέωση υπογραφής των σχετικών συμβάσεων εγκατάστασης με το σύνολο των υποχρέων.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΞΥΝΙΔΗΣ

Ακριβές αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος της Γραμματείας


Η K.Y.A. αριθμ. πρωτ.: Φ2-1617/7.12.2010

Διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης, και ελέγχου ολοκληρωμένων συστημάτων παρακολούθησης εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Απαιτήσεις συμμόρφωσης, καταγραφής, λειτουργίας και διασφάλισης των μετρήσεων και ηλεκτρονικής αποστολής δεδομένων
K.Y.A. αριθμ. Φ2-1617
(ΦΕΚ Β' 1980/21-12-2010)

Διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης, και ελέγχου ολοκληρωμένων συστημάτων παρακολούθησης εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Απαιτήσεις συμμόρφωσης, καταγραφής, λειτουργίας και διασφάλισης των μετρήσεων και ηλεκτρονικής αποστολής δεδομένων.
 
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
 
Έχοντας υπόψη:
 
1. Τον Ν. 1558/1985 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και κωδικοποιήθηκε με το Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ Α' 98).
 
2. Τον Ν. 3784/2009 «Αναθεώρηση του Ν. 703/1977 περί ανταγωνισμού και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα το άρθρο 31 παρ. 7 αυτού (ΦΕΚ Α' 137).
 
3. Το Π.Δ. 118/2006, περί «όρων και προϋποθέσεων εγκατάστασης και λειτουργίας αντλιών καυσίμων και πρατηρίων υγρών καυσίμων» (ΦΕΚ Α' 46).
 
4. Το Π.Δ. 397/1988 «Οργανισμός του Υπουργείου Εμπορίου», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (ΦΕΚ Α' 185).
 
5. Το Π.Δ. 293/1999 (ΦΕΚ Α' 263) «Οργανισμός του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
 
6. Το Π.Δ. 185/2009 «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας» (ΦΕΚ Α' 213).
 
7. Το Π.Δ. 187/2009 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α' 214).
 
8. Το Π.Δ. 189/2009 (ΦΕΚ Α' 221) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».
 
9. Την Απόφαση του Πρωθυπουργού με αριθμό 2876/09 «Αλλαγή τίτλου Υπουργείων» (ΦΕΚ Β' 2234).
 
10. Την Απόφαση 46498/ΔΙΟΕ 1913/13.10.2010 του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας περί καθορισμού αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Ντίνου Ρόβλια (ΦΕΚ Β' 1642).
 
11. Το γεγονός ότι από την πράξη αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:
 
'Αρθρο 1
Περιγραφή - Γενικές Απαιτήσεις
 
1. Ως ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών, νοείται σύστημα το οποίο απαρτίζεται από:
α) μηχανισμό (υποσύστημα) μέτρησης στάθμης και θερμοκρασίας δεξαμενής και παρεπόμενα μέρη αυτού,
β) υποσύστημα παρακολούθησης εκροών από τις αντλίες καυσίμων,
γ) κεντρική μονάδα (κονσόλα) ελέγχου και επεξεργασίας δεδομένων, και
δ) υποσύστημα κεντρικής ενημέρωσης δημόσιων αρχών.
 
2. Κάθε σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών που εγκαθίσταται στα πρατήρια υγρών καυσίμων πρέπει:
- Να μετράει αδιάλειπτα τη στάθμη του καυσίμου εντός εκάστης δεξαμενής και να μετατρέπει αυτήν σε αντίστοιχο περιεχόμενο όγκο καυσίμου.
-  Να παρακολουθεί, καταγράφει και συγκρίνει τις ποσότητες των εξερχόμενων από τις αντλίες καυσίμων, με τις αντίστοιχες εξερχόμενες ποσότητες καυσίμων από τις δεξαμενές κατά τη λειτουργία του πρατηρίου σε πραγματικό χρόνο.
-  Να έχει δυνατότητα ανίχνευσης διαρροών καυσίμων ή να συμπληρώνει, προσαρμόζεται και συνεργάζεται με ήδη εγκατεστημένα συστήματα ανίχνευσης διαρροών καυσίμων ώστε να αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα.
-  Να παρέχει έγκαιρη και κατάλληλη ειδοποίηση έναντι διαρροών, ανθρώπινου σφάλματος, αστοχίας υλικού ή λανθασμένου προγραμματισμού.
-  Να συλλέγει, καταγράφει, επεξεργάζεται και διασφαλίζει ηλεκτρονικά όλα τα δεδομένα που αφορούν τις εισροές και εκροές από τις δεξαμενές των καυσίμων καθώς και να αποστέλλει αυτά ηλεκτρονικά σε κεντρικές βάσεις δεδομένων.
-  Να συνδέεται με κατάλληλο τύπο εγκεκριμένου φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ Α' 222) όπως αυτός ισχύει, για την ηλεκτρονική διασφάλιση των δεδομένων που αφορούν τις εισροές και τις εκροές.
-  Να πληροί τις προϋποθέσεις που προβλέπονται αναλυτικά στην παρούσα απόφαση.
 
'Αρθρο 2
Συμμόρφωση με ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα
 
1. Κάθε σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών (αισθητήρες, τροφοδοτικά, κάρτες επικοινωνίας κ.λπ.) φέρει σήμανση CE, σε συμμόρφωση με την οδηγία 94/9/EC και με κάθε σχετική κοινοτική οδηγία ή κανονισμό (όπως, ενδεικτικά οι οδηγίες: 2004/108/EC (EMC), 2006/ 95/ EC και σήμανση εχ σύμφωνα με τις πράξεις της Ευρωπαϊκής Κοινότητας EC ATEX GUIDELINES, 3rd Edition - June 2009 (ή προηγούμενες) και συνοδεύεται από σχετική δήλωση συμμόρφωσης του κατασκευαστή.
 
2. Ο μηχανισμός μέτρησης στάθμης πρέπει να είναι σύμφωνος με όλες τις απαιτήσεις των Διεθνών Συστάσεων OIML R 85 - 1&2, Edition 2008(E) και OIML R 85 - 3, Edition 2008 τούτου πιστοποιουμένου από Κοινοποιημένο Φορέα ή Εθνικό Μετρολογικό φορέα χώρας της Ε.Ε.
 
'Αρθρο 3
Προσδιορισμός όγκου καυσίμου δεξαμενής
 
1. Ο προσδιορισμός του όγκου του καυσίμου εντός της δεξαμενής, καθώς και των μεταβολών αυτού (εισερχόμενες  εξερχόμενες ποσότητες) γίνεται από το υποσύστημα μέτρησης της στάθμης του καυσίμου.
 
2. Ο μηχανισμός μέτρησης του υποσυστήματος, μετρά τη στάθμη και τη θερμοκρασία του καυσίμου, καθώς επίσης και τη στάθμη νερού εντός της δεξαμενής του πρατηρίου. Ο μηχανισμός αυτός είναι σε διαρκή σύνδεση με κατάλληλο ελεγκτή συλλογής και δυνητικής επεξεργασίας των δεδομένων μετρήσεων. Ο μηχανισμός αποτελείται από κατάλληλο αισθητήρα μεταλλικής ράβδου (magnetostrictive ή άλλη αντίστοιχη τεχνολογική μέθοδο μέτρησης στάθμης). Ο μηχανισμός διαθέτει κατάλληλη διακριτική ικανότητα και ακρίβεια μέτρησης, ώστε να παρέχει αξιόπιστα αποτελέσματα.
 
3. Ο μηχανισμός (υποσύστημα) μέτρησης στάθμης είναι σε θέση να πραγματοποιεί αυτόματη αναγνώριση της εισροής καυσίμου στις δεξαμενές κατά τον εφοδιασμό και να καταγράφει αυτήν ως νέα παραλαβή μετά την παρέλευση ικανού χρόνου προς οριστικοποίηση της στάθμης. Ο χρόνος από την ολοκλήρωση της εισροής καυσίμου μέχρι την αποκατάσταση της ηρεμίας της στάθμης καλείται «χρόνος ηρεμίας» και προσδιορίζεται από τον εγκαταστάτη με την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος.
 
'Αρθρο 4
Παρακολούθηση εκροών αντλιών
 
1. Η παρακολούθηση των εξερχόμενων προς πώληση ποσοτήτων, μέσω των δεδομένων που παράγονται από τις διατάξεις ένδειξης των αντλιών καυσίμων, γίνεται από κατάλληλο μηχανισμό (υποσύστημα) παρακολούθησης εκροών αντλιών. Το υποσύστημα αυτό αποτελείται από ελεγκτές επικοινωνίας και συλλογής στοιχείων από τις διατάξεις ένδειξης (μηδενιζόμενο και συγκεντρωτικό αθροιστή) των αντλιών και μεταφοράς της πληροφορίας μέσω κατάλληλης διασύνδεσης (ενσύρματης ή ασύρματης) σε κεντρική μονάδα ελέγχου.
 
2. Το υποσύστημα παρακολούθησης εκροών αντλιών παρακολουθεί και ελέγχει αδιάλειπτα τις κινήσεις των ακροσωληνίων και καταγράφει τις εκροές ανά αντλία, είδος καυσίμου κ,λπ., λαμβανομένου υπ' όψη του μέγιστου επιτρεπόμενου σφάλματος των αντλιών +/- 0,5%.
 
'Αρθρο 5
Βαθμονόμηση και μέγιστα αποδεκτά σφάλματα καλής λειτουργίας
 
1. Πριν από την τελική βαθμονόμηση και παράδοση σε λειτουργία του συστήματος, γίνεται αρχική ογκο μέτρηση των δεξαμενών καυσίμων. Η εν λόγω ογκομέ τρηση γίνεται με χρήση διακριβωμένων ογκομετρικών προτύπων (ογκομετρικού δοχείου ή προτύπου μετρητή ροής), ή με οποιαδήποτε άλλη δόκιμη μέθοδο. Η ογκο μέτρηση αποτυπώνεται σε βήματα όχι μεγαλύτερα των εκατό λίτρων. Σχετικές τεχνικές οδηγίες παρέχονται, μεταξύ άλλων, στη Διεθνή Σύσταση OIML R 71:2008 και τα αναφερόμενα σε αυτή πρότυπα ISO.
 
2. Οι ενδιάμεσες διορθώσεις καθώς και η τελική βαθμονόμηση  ογκομέτρηση της δεξαμενής, μπορούν να γίνονται είτε με δοκιμές επαλήθευσης μέσω προσθήκης ή αφαίρεσης προτύπων όγκων καυσίμου (με ογκομετρικά πρότυπα ή πρότυπο μετρητή ροής), ή με οποιαδήποτε άλλη δόκιμη μέθοδο που προβλέπεται από τον κατασκευαστή του συστήματος, έτσι ώστε μετά την τελική ρύθμιση να απεικονίζονται αξιόπιστα οι ποσότητες των καυσίμων εντός των δεξαμενών.
 
3. Σε περίπτωση δύο ή περισσότερων μόνιμα δια συνδεόμενων δεξαμενών, αυτές θεωρούνται ως μία δεξαμενή.
 
4. Το σύστημα πρέπει να μπορεί να συγκρίνει τις καταγραφόμενες πωλήσεις καυσίμων μέσω αντλιών, με τις αντίστοιχες μεταβολές που καταγράφονται από το υποσύστημα παρακολούθησης των δεξαμενών. Εφόσον από την σύγκριση εμφανίζονται διαφορές, αυτές δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν το +/-0,5% τουλάχιστον κατά το τμήμα που προέρχεται από το σφάλμα των μετρητών των αντλιών. Τυχόν επιπλέον διαφορές πρέπει να μπορούν να αιτιολογούνται βάσει δεδομένων παρεχόμενων από το σύστημα σε σχέση με την πηγή προέλευσης. Οι διαφορές αυτές, θα υπολογίζονται στους 15°C.
 
5. Προς ελαχιστοποίηση των σφαλμάτων λόγω θερμοκρασιακών διαφορών του καυσίμου μεταξύ των διαφόρων υποσυστημάτων (δεξαμενές, αντλίες), οι τιμές μέτρησης σε όλα τα υποσυστήματα ανάγονται και σε θερμοκρασία 15°C. Ο τρόπος αναγωγής του όγκου στους 15°C, πρέπει να είναι ενιαίος και να γίνεται μέσω της χρήσης πινάκων αναγωγής ταυτόσημων με αυτούς των διυλιστηρίων (API/ASTM 54Β). Εφόσον δεν προβλέπεται διαφορετικά από το σύστημα, ως μέση πυκνότητα κάθε προϊόντος λαμβάνονται οι τιμές του ακόλουθου πίνακα:
 
Προϊόν Πυκνότητα (kg/m3)
Πετρέλαιο κίνησης 836,0
Πετρέλαιο θέρμανσης 850,0
Βενζίνη 95RON 744,0
Βενζίνη 100RON 755,0
Βενζίνη LRP. 742,0


'Αρθρο 6
Μέτρα προστασίας - σφράγισης κατά ενδεχόμενης προσπάθειας παραποίησης του συστήματος
 
1. Ο κατασκευαστής ή ο εγκαταστάτης του συστήματος προσδιορίζει και τεκμηριώνει αναλυτικά τον τρόπο ή τους τρόπους προστασίας του συστήματος. Για το σκοπό αυτό είναι δυνατό να προβλέπονται σημεία σφράγισης σε κρίσιμα μέρη, για την αποφυγή καταδολίευσης ή/και αλλοίωσης των μετρήσεων και των αποτελεσμάτων. Στα σημεία αυτά περιλαμβάνονται οπωσδήποτε το σημείο στήριξης της μετρητικής ράβδου επί της δεξαμενής, το περίβλημα ή/και η θύρα επικοινωνίας των ελεγκτών (εφόσον υπάρχει), ή τα σημεία εισόδου/εξόδου των ψηφιακών δεδομένων στις κάρτες διεπαφής (interfaces), εφόσον πρόκειται για ελεγκτές εγκατεστημένους σε Η/Υ.
 
2. Οι παραπάνω σφραγίσεις, θα γίνονται με σφραγίδες της εταιρίας εγκατάστασης, ο τύπος των οποίων εγκρίνεται προηγουμένως από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
 
3. Σε περίπτωση ύπαρξης ανεξάρτητου ελεγκτή (controller), πέραν των προαναφερομένων, μπορούν να σφραγίζονται εντός του κυτίου του ελεγκτή, το υλικό (hardware) του συστήματος, που επεξεργάζεται και παράγει κρίσιμες πληροφορίες.
 
4. Σε περίπτωση που το λογισμικό επεξεργασίας των δεδομένων του συστήματος ευρίσκεται και λειτουργεί σε κοινό Η/Υ, τότε λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για τον έλεγχο και ταυτοποίηση του λογισμικού (ID λογισμικού, αριθμός έκδοσης, checksum, CRC16 ή CRC32 ή οτιδήποτε άλλο) καθώς και για την προστασία των ευαίσθητων δεδομένων του συστήματος (δεδομένα ογκομέτρησης της δεξαμενής, δεδομένα αναγωγής της θερμοκρασίας, δεδομένα πυκνότητας των ειδών των καυσίμων, κ,λπ.)
 
5. Τα δεδομένα των πινάκων αναγωγής στους 15°C καθώς και το λογισμικό αναγωγής, είναι κλειδωμένα και μη προσβάσιμα στον χρήστη του συστήματος.
 
6. Κάθε επέμβαση στο σύστημα για μεταβολή παραμέτρων, δεδομένων, αλγορίθμων υπολογισμού ή οτιδήποτε άλλο επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα τα παραγόμενα αποτελέσματα, διενεργείται μόνον από την εταιρία κατασκευής ή/και εγκατάστασης του συστήματος, μετά από σχετική εξουσιοδότηση από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΟΙΑΝ. Κάθε επέμβαση απαιτεί τουλάχιστον κωδικό πρόσβασης, αριθμείται διαδοχικά από ένα μη μηδενιζό μενο μετρητή (non resetable counter) και τα στοιχεία του χειριστή, η ημερομηνία, η ώρα καθώς και όλες οι πραγματοποιηθείσες μεταβολές, καταγράφονται σε μία μη εξαλείψιμη μνήμη, η οποία διατηρείται για τουλάχιστον 10 έτη. Ο μη μηδενιζόμενος μετρητής καθώς και το περιεχόμενο της μη εξαλείψιμης μνήμης, θα είναι δυνατόν να εμφανίζονται με απλό χειρισμό κατά τη λειτουργία του συστήματος στην διάταξη ένδειξης αυτού, ώστε να παρέχει τη δυνατότητα ελέγχου από τις Αρχές.
 
'Αρθρο 7
Κεντρική υπολογιστική μονάδα διαχείρισης (κονσόλα)
 
1. Η Κεντρική Υπολογιστική Μονάδα Διαχείρισης συγκεντρώνει, επεξεργάζεται και αποθηκεύει όλα τα δεδομένα εισροών, εκροών και αποθεμάτων και παρέχει κατάλληλη διεπαφή με τον χρήστη. Αποτελείται από κατάλληλο υλικό και λογισμικό, εγκατεστημένο είτε σε επί τούτου διατιθέμενη αυτόνομη μονάδα ή σε συνήθη Η/Υ.
 
2. Η κεντρική υπολογιστική μονάδα διαχείρισης παρέχει τις εξής λειτουργίες:

α) Υπολογίζει τον όγκο καυσίμου και του νερού ξεχωριστά εντός της δεξαμενής από τα δεδομένα στάθμης στην τρέχουσα θερμοκρασία.

β) Ανάγει τον όγκο καυσίμου σε θερμοκρασία 15°C με βάση τους πίνακες API/ASTM 54Β.

γ) Παρακολουθεί και καταγράφει τις εκροές καυσίμου, σε μεμονωμένη και αθροιστική βάση, ανά ακροσωλήνιο και είδος καυσίμου στην τρέχουσα θερμοκρασία, καθώς και σε θερμοκρασία 15°C, διατηρώντας τα στοιχεία αυτά σε μνήμη, κατά τρόπο μη προσπελάσιμο και μη αλλοιώσιμο από τον χρήστη.

δ) Υπολογίζει μετά το πέρας κάθε πραγματοποιούμενης εκροής από το σύνολο των ακροσωληνίων κάθε δεξαμενής (σε «χρόνο ηρεμίας») το τρέχον ισοζύγιο καυσίμου ανά δεξαμενή και παρουσιάζει/καταγράφει τυχόν αποκλίσεις στην τρέχουσα θερμοκρασία καθώς και σε θερμοκρασία 15°C.

ε) Παρακολουθεί και προλαμβάνει με έγκαιρη ειδοποίηση ενδεχόμενες διαρροές, αστοχία υλικού, ανθρώπινα σφάλματα ή/και λανθασμένο προγραμματισμό.
Ως διαρροή, θεωρείται απώλεια >0,75 l/h σε στατική κατάσταση, όπως ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του Π.Δ. 118/2006.

στ) Παρέχει τη δυνατότητα επιλογής λειτουργίας του συστήματος σε κατάσταση «λιτρομέτρησης» για κάθε αντλία ξεχωριστά και για μικρές ποσότητες καυσίμου ανά εκροή και ανά αντλία (10 ή 20 λίτρων). Στην κατάσταση αυτή εκδίδεται δελτίο λιτρομέτρησης, το οποίο σημαίνεται από τον φορολογικό μηχανισμό. Για το ισοζύγιο του συστήματος, οι ποσότητες αυτές πρέπει να επιστρέφονται στην δεξαμενή.

ζ) Εκδίδει συγκεντρωτικές αναφορές (έναρξης εργασιών, κλείσιμο βάρδιας, κλείσιμο ημέρας, ισοζύγιο αποθεμάτων κ,λπ.). Στις αναφορές αυτές, εμφανίζονται οπωσδήποτε οι τυχόν διαφορές μεταξύ πωληθεισών ποσοτήτων και αντίστοιχων μειώσεων ποσοτήτων στις δεξαμενές, σε απόλυτους αριθμούς και σε ποσοστιαία βάση. Οι εν λόγω διαφορές εμφανίζονται και σε θερμοκρασία αναγωγής 15°C.
Οι ημερήσιες αναφορές (κλείσιμο ημέρας) σημαίνονται ηλεκτρονικά και κρατούνται σε αρχείο, με ευθύνη του πρατηριούχου.

η) Διαθέτει δυνατότητα παροχής οπτικών και ηχητικών προειδοποιητικών σημάτων συναγερμού (alarms) για όλες τις κρίσιμες λειτουργίες του συστήματος (όπως ύπαρξη νερού πέραν μίας ορισμένης στάθμης εντός της δεξαμενής, μη εξουσιοδοτημένη διακίνηση, κλοπή καυσίμου από δεξαμενή μέσω εξωτερικής αντλίας, διαρροή στο υπέδαφος, υπέρβαση των προβλεπόμενων στην παρούσα ορίων σφαλμάτων κ,λπ.)
Τα ανωτέρω συμβάντα καταγράφονται σε αρχείο αναφοράς (log file) το οποίο καταχωρείται σε ανεξίτηλη μνήμη.

θ) Σε περίπτωση διακοπής της παροχής ηλεκτρικής ισχύος στο σύστημα, παρέχεται η δυνατότητα αποθήκευσης όλων των τρεχόντων στοιχείων, καθώς και η δυνατότητα ανάκλησης τους μετά την επαναφορά της ηλεκτρικής ισχύος, για την περαιτέρω συνέχιση της λειτουργίας του συστήματος.
Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα είναι σε θέση να συνυπολογίσει ενδεχόμενες πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακοπής της ηλεκτρικής ισχύος.
Επιπλέον το σύστημα επιτρέπει να καταχωρούνται και τυχόν εισροές οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά την διάρκεια της διακοπής της ηλεκτρικής ισχύος.
 
'Αρθρο 8
Διαδικασίες εγκατάστασης

1. Εταιρείες Εγκατάστασης.
Κάθε εταιρία εγκατάστασης συστημάτων οφείλει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τα στοιχεία της στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΟΙΑΝ, πριν από την παροχή υπηρεσιών. Κάθε εταιρία εγκατάστασης πρέπει να μπορεί να αποδεικνύει ότι διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία, το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό και ότι δύναται να παρέχει ανταλλακτικά και υπηρεσίες άμεσης τεχνικής υποστήριξης για τουλάχιστον 10 χρόνια από την ημερομηνία εγκατάστασης.
 
2. Δήλωση Εγκατάστασης.
Μετά την τελική εγκατάσταση και έναρξη λειτουργίας κάθε συστήματος, η εταιρία εγκατάστασης συντάσσει και υποβάλλει υπεύθυνη δήλωσηγνωστοποίηση στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΟΙΑΝ αναφορικά με την ορθή και νόμιμη λειτουργία του εγκατεστημένου συστήματος. Συνημμένα υποβάλλονται συγκεντρωτικές αναφορές από δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος, διάρκειας τουλάχιστον ενός μηνός, προς απόδειξη των παραπάνω.
 
3. Ήδη εγκατεστημένα συστήματα είναι αποδεκτά εφόσον συμμορφώνονται πλήρως με τις απαιτήσεις της παρούσας, υποκείμενα ομοίως στην υποχρέωση υποβολής της προαναφερθείσας υπεύθυνης δήλωσης και συγκεντρωτικών αναφορών.
 
4. Οι αναφερόμενες στα σημεία 2 και 3 δηλώσεις και αναφορές ελέγχονται και θεωρούνται από την αρμόδια υπηρεσία.
 
'Αρθρο 9
Βλάβες του συστήματος
 
1. Κάθε δυσλειτουργία - βλάβη του συστήματος που έχει ως αποτέλεσμα απόκλιση από τα όρια σφάλματος ή διακοπή της λειτουργίας του, αποκαθίσταται από την εταιρεία εγκατάστασης άμεσα και το πολύ εντός 5 ημερών.
 
2. Οι πρατηριούχοι είναι υπεύθυνοι για την παρακολούθηση της σωστής διαχρονικής λειτουργίας ολόκληρου του εγκατεστημένου συστήματος. Στις περιπτώσεις βλάβης οι πρατηριούχοι, πρέπει να καλούν άμεσα την εταιρία εγκατάστασης για την παροχή τεχνικής υποστήριξης και την αποκατάσταση της βλάβης. Η κλήση της εταιρίας εγκατάστασης από τον πρατηριούχο για την αποκατάσταση της βλάβης αποδεικνύεται από σχετικό αποδεικτικό.
 
3. Τα δεδομένα τεχνικών επεμβάσεων και ρυθμίσεων παραμέτρων, δεδομένων, αλγορίθμων κ,λπ. καθώς και δεδομένα κάθε περίπτωσης βλάβης και της αποκατάστασης της υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΟΙΑΝ από την εταιρεία που αποκατέστησε τη βλάβη.
 
'Αρθρο 10
Ηλεκτρονική υποβολή δεδομένων
 
Το σύστημα πρέπει να έχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής μετάδοσης όλων των στοιχείων και δεδομένων που μετρά και καταγράφει, τα οποία κρίνονται απαραίτητα για την διαφάνεια και τον έλεγχο της ομαλής λειτουργίας της αγοράς, όπως ενδεικτικά:
α) Τις κινήσεις πωλήσεων καυσίμου σε πραγματικό χρόνο (online).
β) Τα δεδομένα του συστήματος εισροών/ογκομέτρη σης όπως αυτά καταγράφονται από την κεντρική μονάδα (κονσόλα), σε τακτά χρονικά διαστήματα.
γ) Τα δεδομένα από τους συνολικούς μετρητές (totalizers) των αντλιών ή/και του ελεγκτή όπως αυτά καταγράφονται από την κεντρική μονάδα (κονσόλα) σε τακτά χρονικά διαστήματα.
δ) Τα συμβάντα ανεφοδιασμού του πρατηρίου όπως αυτά εντοπίζονται από το σύστημα.
ε) Τα συμβάντα βλαβών όπως αυτά εντοπίζονται από την κεντρική μονάδα (κονσόλα).
στ) Τα συμβάντα αλλαγής τιμών όπως αυτά αποστέλλονται από την κεντρική μονάδα (κονσόλα).
 
'Αρθρο 11
Έναρξη ισχύος
 
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
Αθήνα, 7 Δεκεμβρίου 2010

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΦΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΟΒΛΙΑΣ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ


 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου