Κυριακή, 18 Φεβρουαρίου 2018, 05:20:24

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Διεθνής Οικονομία arrow «Βέτο» Κίνας στον ευρωπαϊκό πράσινο φόρο για αεροπορικές
«Βέτο» Κίνας στον ευρωπαϊκό πράσινο φόρο για αεροπορικές
Πηγή: Express.gr
ΣΚΛΗΡΑΙΝΕΙ τη στάση της έναντι του ευρωπαϊκού «πράσινου» φόρου στις αεροπορικές εταιρίες η Κίνα, καθώς χθες απαγόρευσε στους αεροπορικούς ομίλους της να συμμετάσχουν στο εν λόγω πρόγραμμα –EU Emissions Trading Scheme (ETS)– εάν δεν έχουν λάβει ειδική έγκριση από την κινεζική κυβέρνηση. Σύμφωνα με την Κίνα, η ευρωπαϊκή νομοθεσία θα κοστίσει 97 εκατ. ευρώ στις αεροπορικές εταιρίες της, και αυτό το ποσό θα τετραπλασιασθεί το 2020.

Πέραν της Κίνας, την αντίθεσή τους προς τον ευρωπαϊκό φόρο έχουν εκφράσει περισσότερες από 12 χώρες, στις οποίες περιλαμβάνονται οι Ινδία, Ρωσία και ΗΠΑ, τονίζοντας ότι αυξάνει υπερβολικά το κόστος λειτουργίας του κλάδου και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να απειλήσει ακόμη και τη βιωσιμότητα ορισμένων εταιριών. Επίσης υποστηρίζουν ότι η Ε.Ε. δεν μπορεί να απαιτεί εφαρμογή κανόνων εκτός των συνόρων της.
Η Ε.Ε. από την άλλη υποστηρίζει ότι ο «πράσινος» φόρος στις αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να επιβληθεί, καθώς βάσει ερευνών αποδεικνύεται ότι οι εκπομπές CO2 από τους αερομεταφορείς θα αυξηθούν εντός των επόμενων ετών.

«Η κινεζική κυβέρνηση έχει κατ'Α επανάληψη εκφράσει την αντίθεσή της με την ευρωπαϊκή πολιτική. Οι απόψεις μας είναι πολύ κοντά σε αυτές που έχουν εκφραστεί και από τις ΗΠΑ», υποστήριξε ο Τσάι Χάιμπο, εκπρόσωπος Τύπου της κινεζικής Ενωσης Αερομεταφορέων, στην οποία ανήκουν οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες της χώρας. Ουσιαστικά η κινεζική κυβέρνηση ξεκαθαρίζει στις αεροπορικές εταιρίες ότι για να συμμετάσχουν στο ETS θα πρέπει πρώτα να έχουν λάβει τη δική της έγκριση, καθώς κάθε εταιρία θα εξεταστεί ξεχωριστά. Ταυτόχρονα, όμως, ξεκαθαρίζει ότι ακόμη και εάν δοθεί άδεια σε κάποια αεροπορική εταιρία να συμμετάσχει, θα της απαγορευθεί ρητά η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων ή των προμηθειών και ως εκ τούτου ο αερομεταφορέας θα αναλάβει μόνος του το κόστος συμμετοχής στο ETS.

Πάντως η Ε.Ε. αντιμετώπισε με ψυχραιμία την κινεζική ανακοίνωση, με τον Ισαάκ Βαλερό Λαντρόν, εκπρόσωπο Τύπου της Ευρωπαίας επιτρόπου για περιβαλλοντικά θέματα Κόνι Χέντεγκααρντ, να τονίζει ότι «η Κομισιόν είναι πεπεισμένη πως οι κινεζικές αεροπορικές εταιρίες θα συμμορφωθούν προς τη νομοθεσία μας όποτε πετούν σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια». Υποστήριξε ακόμη ότι αρκετές κινεζικές εταιρίες ήδη έχουν λάβει μέτρα που συμμορφώνονται με τους κανονισμούς για την εξαγορά εκ μέρους των αεροπορικών εταιριών ποσότητας ίσης προς το 15% των εκπομπών τους CO2, δηλαδή περίπου 32 εκατ. τόνους, προκειμένου να καταπολεμηθεί η υπερθέρμανση του πλανήτη. Την ίδια στιγμή επιβεβαίωσε πως οι Ευρωπαίοι είναι διατεθειμένοι «να συνομιλήσουν» με τις δυσαρεστημένες χώρες ή αεροπορικές εταιρίες, προκειμένου «να εξετάσουν τις ανησυχίες της».


 
     
 

Οι 20 πλουσιότεροι άνθρωποι του κόσμου για το 2013
Η αίσθηση σ' ένα ντους αξίας 32.000 δολαρίων (video)
Οι χώρες με την ακριβότερη και τη φθηνότερη βενζίνη στον κόσμο
Συμφωνία Σκοπίων - Ρωσίας για κατασκευή διακλάδωσης του αγωγού «South Stream»
Η Ισπανία θα ασκήσει έφεση κατά της ΕΕ για να ανακτήσει κρατικές ενισχύσεις για τα ναυπηγεία της
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου