Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2018, 21:56:26

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Επιχειρήσεις arrow Ελ. Βενιζέλος: Mειωμένα έσοδα λόγω κρίσης
Ελ. Βενιζέλος: Mειωμένα έσοδα λόγω κρίσης
Πηγή: Express.gr
 Δύσκολη χρονιά το 2010 και για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η οικονομική κρίση, η οποία έχει επηρεάσει σημαντικά τον κλάδο των αερομεταφορών διεθνώς, έκαμψε και τις αντιστάσεις του «Ελευθέριος Βενιζέλος», με αποτέλεσμα οι θετικοί δείκτες που είχε παρουσιάσει στο πρώτο τρίμηνο του έτους, να περάσουν σε αρνητικό πρόσημο από τον Απρίλιο και μετά, τόσο σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση, όσο και στον αριθμό των πτήσεων. Πιο μεγάλη είναι η μείωση στις πτήσεις εσωτερικού, ενώ το Σεπτέμβριο καταγράφονται κάποια αμυδρά σημάδια περιορισμού της αρνητικής τάσης.

   

    Επιβατική κίνηση

   

    Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο του 2010 η επιβατική κίνηση εσωτερικού ήταν αυξημένη κατά 18,8%, ενώ το Σεπτέμβριο παρατηρείται μείωση κατά -14,7%, με τη μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στους μήνες Αύγουστο -17,7% και Ιούνιο -17,4% , πάντα σε σχέση με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2009. Σε επίπεδο 9μήνου η πτώση στην επιβατική κίνηση εσωτερικού παρουσιάζει μείωση κατά -6,4%, ενώ του εξωτερικού κατά -2,3%. Στο σύνολο η επιβατική κίνηση παρουσιάζει μια πτώση της τάξης του -3,8% και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του ΔΑΑ στο τέλος του έτους ενδέχεται να πλησιάσει ή και να περάσει το -4%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι εν μέσω της κρίσης δύο αγορές παρουσιάζουν άνοδο της επιβατικής κίνησης στη διάρκεια του 9μηνου. Πρόκειται για τις αγορές της Μέσης και της 'Απω Ανατολής.

   

    Πτήσεις

   

    Ανάλογη είναι και η εικόνα που παρουσιάζουν οι πτήσεις, καθώς στο δίκτυο εσωτερικού ο Ιανουάριος είχε σημαντική αύξηση της τάξης του 19,7% και το Σεπτέμβριο να περνούν σε αρνητικό έδαφος, κατά -16,9%, με τη χειρότερη επίδοση να έχει ο Αύγουστος -18,1%. Στο δίκτυο του εξωτερικού ο Ιανουάριος άνοιξε με αύξηση των πτήσεων κατά 5,9% για να περάσει το Σεπτέμβριο σε αρνητικό πρόσημο, -5,7% με το χειρότερο μήνα το Μάϊο, όπου η μείωση ήταν της τάξης του -10,3%.

    Στην πρώτη πεντάδα των δημοφιλέστερων Ευρωπαϊκών προορισμών περιλαμβάνονται Λονδίνο, Λάρνακα, Παρίσι, Ρώμη και Μόναχο. Στους μη ευρωπαϊκούς προορισμούς, Νέα Υόρκη, Ντουμπάϊ, Κάιρο, Ντόχα και Τελ Αβιβ, ενώ στο εσωτερικό Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Χανιά και Σαντορίνη.

    Παρά την οικονομική κρίση, ο ΔΑΑ με την πολιτική που ακολουθεί το τμήμα μάρκετινγκ κατάφερε μέσα στο 2010 να προσελκύσει 8 νέες εταιρίες και συγκεκριμένα Air Canada , Croatia Airlines, Kuban Airlines, Viking Hellas , Estonian Air, Meridiana Fly, Air Transat, Transaero. Παράλληλα, άνοιξαν 7 νέοι προορισμοί προς Εμπρίλ (Ιράκ), Σουλαϊμανίγια (Ιρακ), Ναγιάφ (Ιράκ), Ταλίν (Εσθονία), Βερόνα (Ιταλία), Ζάγκρεμπ (Κροατία) και Αγία Πετρούπολη.

   

    Αεροδρομιακό μάκερτινγκ

   

    Προς την κατεύθυνση αυτή ο ΔΑΑ εφαρμόζει ένα πρότυπο, για το διεθνή χώρο, «αεροδρομιακό marketing», συμμετέχοντας στο αρχικό ρίσκο των αεροπορικών εταιρειών για την ανάπτυξη νέων δρομολογίων, με κύριο στόχο την υποστήριξη των αναπτυξιακών σχεδίων των εταιρειών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του. Το πρόγραμμα βασίζεται σε 3 άξονες:

    - On-line εργαλεία επεξεργασίας στοιχείων & έρευνες επιβατών

    στη διάθεση των αεροπορικών εταιρειών

    - Πολιτική αναπτυξιακών κινήτρων με στόχο την υποστήριξη κάθε νέας δραστηριότητας των αεροπορικών εταιρειών τόσο καθ'Α όλη τη διάρκεια του έτους όσο και σε εποχική βάση.

    - Ελκυστικό πρόγραμμα κινήτρων, μέσω του οποίου, ο ΔΑΑ συγχρηματοδοτεί ή υλοποιεί σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες ένα ευρύ φάσμα προωθητικών & διαφημιστικών ενεργειών, συμβάλλοντας στην προώθηση των αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα.

    Επιπλέον για τη στήριξη των αεροπορικών εταιριών, στη δύσκολη περίοδο που διέρχονται λόγο της οικονομικής κρίσης, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ανακοίνωσε ότι «παγώνει» για το 2010 όλες τις αεροναυτιλιακές χρεώσεις του αεροδρομίου (προσγείωσης, στάθμευσης, ασφάλειας, αεροσταθμού και επίγειας εξυπηρέτησης).

    Ωστόσο, θεωρείται από τα ακριβότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, σε ότι αφορά τις χρεώσεις για την παροχή υπηρεσιών, από πολλές αεροπορικές εταιρίες, κυρίως από τις λεγόμενες «low cost», που θα επιθυμούσαν να καταστήσουν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ως βάση τους για πτήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.

   

    Κάμψη των εσόδων

   

    Φυσικό επακόλουθο της πτώσης της επιβατικής κίνησης και των πτήσεων είναι και η μείωση των εσόδων του αεροδρομίου, γεγονός που επηρεάζει όλους τους άλλους επιμέρους οικονομικούς δείκτες της εταιρίας.

    Φυσικό επακόλουθο της εξέλιξης αυτής είναι και η πτώση των εσόδων του αεροδρομίου, γεγονός που επηρεάζει όλους τους άλλους επιμέρους οικονομικούς δείκτες της εταιρίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν τα έσοδα στο 9μηνο του 2010 παρουσιάζουν μια κάμψη της τάξης του 4% και η τάση αυτή ενδέχεται να συνεχιστεί μέχρι τέλος του έτους. Η σχετικά περιορισμένη κάμψη των εσόδων προέρχεται από τη μείωση τόσο των αεροπορικών εσόδων (τα οποία αντικατοπτρίζουν την πορεία της επιβατικής κίνησης, κυρίως του εσωτερικού) όσο και των μη αεροπορικών εσόδων, τα οποία παρουσιάζουν κάμψη λόγω της μειωμένης κίνησης αλλά και της κάμψης της κατανάλωσης, η οποία έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας.

   

    ΔΑΑ-Μοχλός Ανάπτυξης

   

    Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, μέλος της οικογένειας των μεγάλων διεθνών αεροδρομίων, δεν είναι απλά ένας σημαντικός κόμβος αερομεταφορών, αλλά έχει εξελιχθεί σε πολυδιάστατη οντότητα και σημαντικό μοχλό οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης στην Ελλάδα. Σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο ΔΑΑ συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η ετήσια «προστιθέμενη αξία» του για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας ανέρχεται σε €4,9 δισ., ποσό που αντιστοιχεί στο 2,14% του ΑΕΠ της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ΔΑΑ δραστηριοποιούνται περίπου 300 επιχειρήσεις. Παράλληλα, ο ΔΑΑ, ισχυρός μοχλός απασχόλησης, δημιούργησε από το σύνολο των δραστηριοτήτων του περισσότερες από 63.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα στους χώρους του αλλά και ευρύτερα. Ειδικά στην οικονομία της Αττικής, η συνεισφορά του αεροδρομίου ανέρχεται σε €4,1 δισ., ποσό που αντιστοιχεί στο 3,2% του ΑΕΠ του Νομού, ενώ έχουν δημιουργηθεί στην Αττική 48.000 θέσεις εργασίας.

   

    Βραβεία

   

    Στις προθήκες του κεντρικού κτηρίου διοίκησης, έχει πλέον δημιουργηθεί συνωστισμός από τα δεκάδες Διεθνή και Ευρωπαϊκά βραβεία που έχουν απονεμηθεί στον ΔΑΑ, σε διεθνή φόρα, από τους ίδιους τους πελάτες των αεροδρομίων, που δεν είναι άλλοι από τις αεροπορικές εταιρίες. Τα βραβεία αφορούν μια μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων του αεροδρομίου σχετικά με την παροχή υπηρεσιών, από την καθαριότητα, την εξυπηρέτηση των επιβατών και των εταιριών, μέχρι το μάρκετινγκ, την ασφάλεια και τη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών του.

   

    Έμφαση στην ασφάλεια και στο Περιβάλλον

   

    Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο θέμα της ασφάλειας και στον τομέα αυτό το αεροδρόμιο είναι εφοδιασμένο με όλα τα απαραίτητα μηχανήματα για τον έλεγχο επιβατών, χειραποσκευών, αποσκευών και δεμάτων. 'Αλλωστε το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει περάσει με απόλυτη επιτυχία τις εξετάσεις σε πολύ μεγάλες προκλήσεις, όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες του 2004, ο τελικός του Champions League και το Final Four της Euroleague, το 2007, όπου έπρεπε σε μερικές ώρες να εξυπηρετηθούν εκατοντάδες πτήσεις και δεκάδες χιλιάδες επιβάτες, μέσα από μια διαδικασία απόλυτης ασφάλειας για ανθρώπους και αεροσκάφη.

    Σε ότι αφορά την περιβαλλοντική πολιτική ο ΔΑΑ έχει ένα επιδείξει σπουδαίο έργο με συχνές μετρήσεις για το ύψος του θορύβου που προκαλούνται από τα αεροσκάφη, για την ποιότητα του αέρα, αλλά και για την καθαριότητα του χώρου μέσα και γύρω από το αεροδρόμιο. Η δημιουργία πρασίνου είναι στις προτεραιότητες του αεροδρομίου και για το λόγο αυτό έχει διοργανώσει δενδροφυτεύσεις αρκετές φορές. Στην Κορωνίδα της πολιτικής αυτής εντάσσεται και το πάρκο με τα φωτοβολταϊκά τόξα, συνολικής ισχύος 8MW, από το οποίο ο ΔΑΑ εκτιμά ότι τα επόμενα χρόνια θα καλύπτει περίπου το ένα τρίτο των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια.

    Στα αρνητικά που μπορεί να καταλογίσει κανείς στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», είναι η ικανότητά του να ανταπεξέλθει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Θεωρείται απαράδεκτο ένα τέτοιο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο να αποδειχθεί εντελώς ανέτοιμο να αντιμετωπίσει, πριν από περίπου τρία χρόνια, μια χιονόπτωση που έπληξε το λεκανοπέδιο Αττικής, να παραλύσει και να μείνει για αρκετές ώρες κλειστό. Στη Μεσόγειο βρισκόμαστε και όχι στη Σκανδιναβία.

   

    Η εταιρία

   

    Η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. αποτελεί πραγματικό υπόδειγμα αγαστής συνεργασίας Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα και παράδειγμα προς μίμηση για μελλοντικές συνεργασίες ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) για την κατασκευή μεγάλων έργων. Η εταιρία

    ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 1996 με τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου και ιδιωτικής κοινοπραξίας υπό τη γερμανική εταιρεία Hochtief. Το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 55% των μετοχών, το σύνολο των οποίων ανέρχονται σε 30 εκατομμύρια. Η Hochtief AirPort GmbH κατέχει το 26,667%, η Hochtief AirPort Capital GmbH το 13,3% και η οικογένεια Κοπελούζου το υπόλοιπο 5%.

   


 
     
 

Θα πίνουμε «ελληνικό» γάλα από τη... Βουλγαρία
Πόρισμα «φωτιά» για τα «κόκκινα» δάνεια του Τ.Τ.
Εντάλματα σύλληψης για Κοντομηνά, Φιλιππίδη κ.α. για το Ταχ. Ταμιευτήριο
«Ηχηρές» συλλήψεις για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο
Το κινητό τηλέφωνο «πρόδωσε» τον Αγγελο Φιλιππίδη
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου