Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2018, 20:06:10

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Barron's arrow Πυλώνα ανάπτυξης της Κίνας αποτελούν τα δέκα δημοφιλή εγχώρια brand names
Πυλώνα ανάπτυξης της Κίνας αποτελούν τα δέκα δημοφιλή εγχώρια brand names
Πηγή: Express.gr
Του Kopin Tan

ΟΙ Κινέζοι δεν ήταν εξοικειωμένοι με τις καταναλωτικές συνήθειες των κατοίκων της Δύσης έως το πολύ πρόσφατο παρελθόν. Επί αιώνες  η διδασκαλία του Κομφούκιου έδινε έμφαση στην καλλιέργεια αρχών όπως η αρετή και η ηθική και όχι στη δημιουργία κομψού ρουχισμού. Μόλις μια γενιά πριν, η κομμουνιστική κυβέρνηση του Μάο Τσετούνγκ απαγόρευε την ατομική ιδιοκτησία.
Σήμερα το Πεκίνο έχει κάνει στροφή 180 μοιρών σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών. Θα ήταν ευχής έργον το 1,2 δισ.. των Κινέζων να  ψώνιζε μέχρι τελικής πτώσης, ή τουλάχιστον τόσο ώστε η οικονομία της χώρας να συντηρεί τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Με το κινεζικό ΑΕΠ να έχει σχεδόν  τριπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία, η κυβέρνηση έχει ήδη προειδοποιήσει ότι  η μεγάλη εξάρτηση της οικονομίας από τις εξαγωγές και τις παραγωγικές επενδύσεις καθιστά την ανάπτυξη «ασταθή, μη ισορροπημένη και όχι σταθερή». Τα πρόσφατα στοιχεία του Αυγούστου καταδεικνύουν ότι η ιδιωτική κατανάλωση αντιπροσωπεύει μόλις το 35% του ΑΕΠ για το 2011, δηλαδή χαμηλότερα από το 46% του 2000. Η αναγκαιότητα τόνωσης της εγχώριας κατανάλωσης λαμβάνει νέες διαστάσεις καθώς Ευρωπαίοι και Αμερικανοί δεν απορροφούν με την ίδια… δίψα τα κινεζικής κατασκευής αγαθά. Πράγματι το κομμουνιστικό καθεστώς στέλνει ένα ασύνηθες μήνυμα: Ο υλισμός είναι ο νέος πατριωτισμός. Στην Κίνα οι αρχές επιδιώκουν να αναβαθμίσουν το ρόλο της κατανάλωσης και ως κοινωνικού φαινομένου.
Τα νέα φαινόμενα της κινεζικής ανάπτυξης οδήγησαν την Barrons να παρουσιάσει τα 10 περισσότερο δημοφιλή λογότυπα (brand name) καταναλωτικών αγαθών της κινεζικής αγοράς  τα οποία θα ακμάσουν στις νέες συνθήκες.
Η ανάπτυξη της μεσαίας τάξης στην Κίνα γεννά τις προϋποθέσεις για την ανάδειξη και των κινεζικών  προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.


Το Πεκίνο έχει λάβει σειρά μέτρων για να οικοδομήσει τους νέους πυλώνες της ανάπτυξης, την εγχώρια κατανάλωση. Για να ενθαρρύνει τους πολίτες να δαπανήσουν περισσότερα και να αποταμιεύουν λιγότερα για τις δύσκολες μέρες, οι οικονομικές αρχές έχουν σχέδιο αύξησης των εργαζόμενων με συνταξιοδοτικά δικαιώματα από τα 250 εκατομμύρια στα  350 εκατομμύρια έως το 2015. Επίσης προωθούν  νέες φορολογικές μεταρρυθμίσεις και καταναλωτικά κίνητρα ενώ ανανεώνεται το καθεστώς  συνταξιοδότησης, εκπαίδευσης , υγειονομικής περίθαλψης και προσωπικών δανείων. Η «αχανών» διαστάσεων αστικοποίηση των κοινωνικών στρωμάτων θα παροτρύνει πολλούς πολίτες να ανοίξουν τα πορτοφόλια τους. Έως το 2020, περίπου 850 εκατομμύρια Κινέζοι  θα εγκαταλείψουν την επαρχία  έναντι 650 εκατομμυρίων το 2010, σύμφωνα με μελέτη της McKinsey. Ένας στους πέντε κατοίκους των πόλεων θα είναι οικονομικοί μετανάστες πρώτης γενιάς και η γκάμα των προϊόντων που θα αναζητήσουν αυξάνεται. Από τη Σαγκάη έως το Σέντσεν είσαι πλέον ό,τι φοράς, ό,τι ψωνίζεις και ό,τι οδηγείς.
Με βάση τις παραπάνω προοπτικές ήδη στην αγορά τη Κίνας εντοπίζονται τα  πρώτα υψηλής εμπορικής και καταναλωτικής εκτίμησης λογότυπα. Σε αλφαβητική σειρά σήμερα  στην κινεζική εγχώρια κατανάλωση πρωταγωνιστούν:


Baidu

Η κινεζική μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο ελέγχει το 79% της αγοράς  αξίας 4 δισ.. δολαρίων ΗΠΑ. Ο όμιλος Baidu, του οποίου η ονομασία σημαίνει «εκατοντάδες φορές» και προέρχεται από ένα ποίημα της δυναστείας των Σονγκ  με θέμα την αναζήτηση της άπιαστης ομορφιάς, αποκόμισε σημαντικά οφέλη από την απόσυρση της αμερικανικής Google από την αγορά της χώρας πριν δύο χρόνια  με αφορμή ζητήματα λογοκρισίας. Η δημοφιλία της Baidu αποδίδεται κυρίως  στην εξοικείωσή της με τη λεπτολόγο δομή της κινεζικής γλώσσας και πολιτισμού». Οι λέξεις-κλειδιά στην αναζήτηση για παράδειγμα είναι τελείως διαφορετικές στη γλώσσα των μανδαρίνων από αυτές της αγγλικής.



China Mobile

Το πελατολόγιο της εταιρίας ξεπερνά τα 683 εκατομμύρια και θεωρείται το μεγαλύτερο δίκτυο παροχής τηλεπικοινωνιών στον κόσμο. Κάλυψε ακόμα και την απόσταση των 21.325 ποδών που διήνυσε η Ολυμπιακή Φλόγα από το Έβερεστ στο δρόμο προς το Πεκίνο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008. Η αξίας 233 δισ. δολαρίων ΗΠΑ αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ασίας. Πρόκειται για ένα θηρίο σε διασταύρωση.  Το τρίτης γενιάς δίκτυο στηρίζεται σε δεδομένα που χρησιμοποιούνται μόνο στην Κίνα και έτσι δεν μπορούν να την ανταγωνιστούν ακόμα και  ευρείας γκάμας προϊόντα όπως τα smartpone μεταξύ των οποίων και τα Ιphones της Apple.


Great Wall Motor

Πολλοί Κινέζοι οδηγούν  Audis, BMWs ή και Mercedes-Benzes. Αλλά το 2% του αγροτικού πληθυσμού  έχει ετήσιο εισόδημα  λίγο υψηλότερο από 34 χιλιάδες δολάρια. Η πλειοψηφία, δηλαδή το 82%, έχουν εισόδημα μεταξύ 6.000-16.000 δολαρίων. Αυτό λοιπόν το καταναλωτικό κοινό   γνωρίζει  κυρίως το τοπικής εταιρίας επιβατικό όχημα Geely. Ένα άλλο μοντέλο με ευρεία εμπορική απήχηση είναι το  Great Wall, το ηγετικό λογότυπο μεταξύ των κινεζικών suv. Τα κέρδη της συγκεκριμένης εταιρίας  αυξήθηκαν κατά 30% και οι πωλήσεις της κατά 29% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.


Haier

Για ένα νοικοκυριό το όνομα Haier είναι λίγο μυστηριώδες. Πρόκειται για το μεγαλύτερο λογότυπο συσκευών στον κόσμο, στο οποίο  ανήκει το 8% της παγκόσμιας αγοράς λευκών συσκευών.  Πρόκειται για την εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ Haier Electronics, τη δεύτερη μεγαλύτερη κινεζική φίρμα κατασκευής πλυντηρίων και συσκευών θέρμανσης ενώ η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Σαγκάης Qingo Haier παράγει κλιματιστικά μηχανήματα και ψυγεία. Ακόμα και οι ειδήμονες της αγοράς  δεν μπορούν να υπολογίσουν με ακρίβεια  την αξίας της κρατικής μητρικής εταιρίας, η οποία ελέγχεται από τους  εργαζόμενους αν και δεν λαμβάνουν μέρισμα και δεν γνωρίζουν ακριβώς το μέγεθος της ιδιοκτησίας τους.

Lenovo

Εντός του 2012 ο όμιλος Lenovo θα ξεπεράσει σε μεγέθη τη Hewlett Packard ως μεγαλύτερη εταιρία κατασκευής προσωπικών υπολογιστών. Η εταιρία του Πεκίνου, που εξαγόρασε τη Think Pad της ΙΒΜ το 2005, ήδη πουλά έναν στους τρεις υπολογιστές στην Κίνα  και το μερίδιο στην παγκόσμια αγορά PC με δείκτη τις πωλήσεις ανέρχεται στο 14% από 10% το 2011. Περίπου το 93% των πωλήσεων προέρχονται από υπολογιστές αλλά ήδη έχει προσανατολιστεί και στην παραγωγή  άλλων γκάτζετς. Και όλα αυτά ενώ η διείσδυση του διαδικτύου στην Κίνα είναι πολύ χαμηλή, μόλις στο 36% του πληθυσμού έναντι του 80% στις ΗΠΑ.


Li Ning

Στην παρθενική της εμφάνιση στους Ολυμπιακούς του 1984 η Κίνα είχε εντυπωσιάσει με τον γυμναστή Li Ning που κατέκτησε έξι μετάλλια μεταξύ των οποίων τρία χρυσά. Ο πρίγκιπας της γυμναστικής επένδυσε τη φήμη του. Σήμερα η εταιρία Li Ning είναι η δεύτερη περισσότερο γνωστή φίρμα αθλητικών ειδών μετά τη Nike. Παρά τη ραγδαία ανάπτυξη η εταιρία σήμερα αντιμετωπίζει προβλήματα ειδικά μετά τους Ολυμπιακούς του 2008, όταν ο ιδρυτής της  άνοιξε την Ολυμπιακή Τελετή.  Τα καθαρά της κέρδη  περιορίστηκαν δραστικά  καθώς  τα προϊόντα της  αποδείχθηκαν ακριβότερα από  τα φθηνά δυτικής προέλευσης αθλητικά είδη.  Σήμερα το πρώτο καθήκον  του management είναι να προσφέρει άμεσα φθηνά προϊόντα.

Moutai

Το 1951 είχε κηρυχθεί εθνικό ποτό στην Κίνα. Πρόκειται για το παλιό  κίτρινο λικέρ με βάση το φυτό σόργο. Καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες καθώς  οι ευχές «gan bei» (το εις υγείαν) και η υψηλή περιεκτικότητα σε αλκόολ, 53%, δεν σου επιτρέπει να το αγνοήσεις. Κάποτε ο Χένρι Κίσινγκερ είχε απευθυνθεί στον Ντεγκ Ξιάοπινγκ χαριτολoγώντας: «Εάν πίνεις moutai μπορείς να λύσεις κάθε πρόβλημα». Η κρατική Κweichow Moutai είδε την κερδοφορία της να εκτινάσσεται κατά 71%  το 2011,  στα 1,4 δισ. δολάρια. Παρ'Α όλα αυτά μικρές λεπτομέρειες προβληματίζουν καθώς το Πεκίνο φαίνεται να επιθυμεί να περικόψει τον προϋπολογισμό διασκέδασης περιορίζοντας τις πωλήσεις του λικέρ Mutai. Ήδη λαμβάνονται μέτρα στη λειτουργία νέων καταστημάτων.


Tencent

Πρόσφατα η παγκόσμια πρωταθλήτρια του μπάντμιντον Γου Γιανγκ αποσύρθηκε από τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου και έδωσε την είδηση μέσω των σύγχρονων δικτύων ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποίησε το Tencent blog. Σε μια χώρα όπου οι αρχές τουλάχιστον επιβλέπουν τη διακίνηση των ειδήσεων και πληροφοριών,  η μεγαλύτερη εταιρία του διαδικτύου, η Tencent,  έχει μεταβληθεί σε δημόσια λαϊκή πλατεία.  Ο όμιλος έχει τη μεγαλύτερη πελατειακή βάση με 721 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, 373 εκατ. ιδιώτες blogers και 552 εκατ. χρήστες των κοινωνικών δικτύων. Το 72%  των εσόδων της εταιρίας προέρχονται από τις υπηρεσίες του διαδικτύου  όπου κυριαρχούν τα οnline παιγνίδια.


Tsingtao Brewery

Ο μέσος Κινέζος καταναλώνει περίπου τη μισή ποσότητα μπίρας συγκριτικά με έναν Αμερικανό και σχεδόν το ένα τρίτο ενός Γερμανού. Αλλά ο τεράστιος πληθυσμός της ασιατικής υπερδύναμης καθιστά την αγορά της τη μεγαλύτερη.  Η China Resources Eneterpise μπορεί να έχει το 22% της αγοράς  φθηνής μπίρας αλλά η Tsingtao, με μερίδιο αγοράς 14%, είναι το παλαιότερο και περισσότερο γνωστό όνομα στον κλάδο. Η Tsingtao είναι  μια κινεζική μπίρα με  γερμανικές ρίζες. Ιδρύθηκε το 1903 από Αγγλογερμανούς εποίκους  και ανταγωνίζεται τα γερμανικά standards  με το μεταλλικό νερό από τις κινεζικές πηγές Laoshan. Ακόμα και σήμερα  στέκεται επάξια στην κατηγορία Pilsner.


Yunnan Baiyao

Ο μύθος υποστηρίζει ότι το Yuannan Baiyao, έκφραση η οποία σημαίνει «λευκό φάρμακο από την επαρχία Υunnan», παρασκευάστηκε το 1902 από έναν άνδρα που απομύζησε τους αγρούς δοκιμάζοντας πολλά βότανα. Από διάφορες ρίζες και βότανα κατασκεύασε μια λευκή σκόνη που χρησιμοποιήθηκε ως αιμοστατικό όταν η Κίνα αναμετρήθηκε με την Ιαπωνία στον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο.  Μετά το θάνατό του η κρυφή συνταγή  πέρασε στην ιδιοκτησία της κυβέρνησης  με τη μεσολάβηση της χήρας του. Τελικά οι «συνταγές» της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής  εφαρμόστηκαν στον 21ο αιώνα με τη χρήση μιας κάψουλας, επίδεσμων, κρέμας δέρματος. Σήμερα η εταιρία έχει μεγάλο αριθμό προϊόντων με βάση την οδοντόπαστα  και  επεκτεινόμενη σε παραγωγή σαμπουάν και ειδών κοσμητικής. Στην πενταετία 2006-2011 η εταιρία τριπλασίασε τις πωλήσεις της  στα 1,8 δισ. δολάρια και τα κέρδη της τετραπλασιάστηκαν. 
 


 
     
 

Εδραιώνεται η πιθανότητα να ανέλθει η τιμή του χρυσού στα 1.950 δολάρια εντός του 2012
BARRON's: Δέκα μετοχές «υπόσχονται» πολύ υψηλά κέρδη το 2012
Η επένδυση σε μετοχές αποτελεί την καλύτερη κερδοφόρα επιλογή για το επόμενο δωδεκάμηνο
Η κρίση δημιούργησε τις καλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες των τελευταίων 50 ετών στη Wall Street
«Ράλι» πετρελαίου έως τα 150 δολάρια εντός του 2012
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου