Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2018, 18:40:57

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Barron's arrow Σχέδιο για κυριαρχία στην παγκόσμια αγορά υλοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
Σχέδιο για κυριαρχία στην παγκόσμια αγορά υλοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
Πηγή: Express.gr
ΟI μετοχές αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγμα κατά την τρέχουσα αναταραχή των αγορών που ξεκίνησε τον Αύγουστο και συνεχίζεται ακάθεκτη έως σήμερα. Μεταξύ αυτών το μεγαλύτερο πλήγμα έχει δεχθεί η μετοχή της γερμανικής Volkswagen, η οποία διαπραγματεύεται σήμερα κατά 30% χαμηλότερα σε σύγκριση με τα επίπεδα που βρισκόταν τον Ιούλιο.

Oμως για όσους επενδύουν με ορίζοντα δύο έως τριών ετών και έχουν την τάση να βλέπουν μισογεμάτο το ποτήρι της παγκόσμιας οικονομίας, αυτή η πορεία της VW δημιουργεί μία μοναδική ευκαιρία να τοποθετηθούν σε μία εταιρία η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα είναι το πρότυπο του κλάδου της έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Η πτώση στη μετοχή του ομίλου αντικατοπτρίζει την ανησυχία των επενδυτών ότι η καλή του πορεία –έχει πωλήσει 7,3 εκατ. αυτοκίνητα το 2010 και δραστηριοποιείται σε όλες τις περιοχές της υφηλίου με εξαίρεση την… Ανταρκτική– θα αντιστραφεί καθώς η παγκόσμια οικονομία θα οδηγηθεί εκ νέου σε ύφεση.

Oμως, φαίνεται να ξεχνούν ότι η VW κατασκευάζει σχεδόν τα πάντα, από μικρά και προσιτά αυτοκίνητα, όπως το νέο μοντέλο UP, έως πολυτελή οχήματα, όπως το Bentley Mulsanne.

Ο μεγαλύτερος όγκος των πωλήσεων της εταιρίας προέρχεται από την Ευρώπη, γεγονός που αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα ανησυχίας, με δεδομένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου. Ταυτόχρονα, όμως, η VW έχει ισχυρή θέση στις αναδυόμενες αγορές, οι οποίες αποτελούν τον βατήρα για να επιτύχει τον στόχο της, που δεν είναι άλλος από την πώληση 10 εκατ. οχημάτων ετησίως έως το 2018. Σαφώς, υποχώρηση του ρυθμού ανάπτυξης της Κίνας θα βλάψει σημαντικά τις προοπτικές της εταιρίας. Οι επενδυτές ανησυχούν –αν και σε μικρότερο βαθμό– για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην πλήρη εξαγορά της Porsche αλλά και για την πρόσφατη διακοπή συνεργασίας με τη Suzuki Motor, μία εταιρία με πολύ ισχυρή θέση στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας. Bέβαια μία διπλή ύφεση στην παγκόσμια οικονομία θα πλήξει τη VW, όμως οι επενδυτές φαίνεται να μην εξετάζουν με προσοχή τις εκ βάθρων αλλαγές που έχουν λάβει χώρα στον τρόπο λειτουργίας της, γεγονός που θα την καταστήσει ακόμη πιο δυνατή σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Πριν από μία 10ετία η VW θεωρούνταν ένας… αργοκίνητος δεινόσαυρος, μη ικανός να «κάνει τη διαφορά» και να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες των καταναλωτών. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας 2ετίας αυτό άλλαξε, καθώς διοικείται από έναν ιδιαίτερα ισχυρό αλλά και οραματιστή επικεφαλής, που δεν είναι άλλος από τον Ferdinand Piech, ο οποίος φρόντισε ώστε η VW να ανακαλύψει εκ νέου τις πραγματικές της δυνάμεις. Μετατράπηκε από έναν αργοκίνητο κολοσσό σε μία εταιρία που μπορεί να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες της αγοράς και ταυτόχρονα σε έναν όμιλο που παρέχει στους καταναλωτές μία τεράστια γκάμα μοντέλων: από τα φθηνά Skoda Fabia, τα οποία κατασκευάζονται στην Ανατολική Ευρώπη, έως τα πανάκριβα σπορ αυτοκίνητα, όπως το αξίας 380.000 δολαρίων μοντέλο Bentley Mulsanne, το οποίο κατασκευάζεται στη Βρετανία.

Η VW κερδίζει συνεχώς μερίδιο σε όλες τις αγορές (ανάλογα με τον κυβισμό αλλά και την τελική αξία κάθε μοντέλου) που δραστηριοποιείται ενώ ταυτόχρονα ενισχύει το περιθώριο κέρδους της, το οποίο έφθασε στο 7,8% στο α'Α εξάμηνο φέτος, από 5,6% που ήταν για το σύνολο του περασμένου έτους.

Παράλληλα αναμένεται ότι το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά θα φθάσει φέτος στο 11% από 10% που ήταν πέρυσι. Αντίστοιχα, το μερίδιο της General Motors έφθασε το 2010 στο 9%, ενώ της Toyota Motor διαμορφώθηκε στο 11%, βάσει στοιχείων της HIS Automotive.

Οι προνομιούχες μετοχές της εταιρίας, οι οποίες διαπραγματεύονται κοντά στα 130 ευρώ, μοιάζουν ιδιαίτερα φθηνές. Διαπραγματεύονται μόλις πέντε φορές τα προβλεπόμενα κέρδη, τα οποία αναμένεται ότι θα φθάσουν στα 20 ευρώ ανά μετοχή τόσο φέτος όσο και το 2012, δηλαδή θα αυξηθούν κατά 33% σε σύγκριση με το 2010, ενώ ο κύκλος εργασιών της εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί κατά 20% στα 127 δισ. ευρώ και τα έσοδά της θα φθάσουν στα 7,2 δισ. ευρώ από μόλις ένα δισ. ευρώ που ήταν το 2009. Επιπλέον η ετήσια μερισματική απόδοση των προνομιούχων μετοχών εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί φέτος στα 2,26 ευρώ ανά μετοχή.

Σε ό,τι αφορά τις κοινές μετοχές, μόλις το 10% διαπραγματεύεται στις αγορές, κάτι πάντως το οποίο δεν ενοχλεί τους θεσμικούς επενδυτές. Το υπόλοιπο 51% ανήκει στην Porsche, το 20% στο ομοσπονδιακό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας και το 17% στην Qatar Holdings. Στο α'Α εξάμηνο του 2011 οι πωλήσεις της εταιρίας ενισχύθηκαν 26% στα 77,8 δισ. ευρώ, ενώ τα μετά φόρων κέρδη έφθασαν στα 6,5 δισ. ευρώ ή 13,45 ευρώ ανά μετοχή από 1,8 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο εξάμηνο του 2010.

Ιστορικά το P/E διαπραγμάτευσης της εταιρίας διαμορφωνόταν στο 10, ως εκ τούτου η τρέχουσα υποχώρησή του υποδεικνύει ότι κάποιοι εκτιμούν πτώση κερδών κατά 50%, κάτι το οποίο εκ των πραγμάτων είναι απίθανο.

Ας μην ξεχνάμε ότι πρόσφατα τόσο η Moody'Αs όσο και η Standard & Poor'Αs φρόντισαν να αναβαθμίσουν την αξιολόγησή τους για τη VW, όπως επισημαίνει και ο Howard Woodward, αναλυτής της εταιρίας T. Rowe Price, η οποία έχει επενδύσει σε μετοχές της VW. «Πέραν πάσης αμφιβολίας η VW βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση σε σύγκριση με το πώς ήταν πριν από την κατάρρευση της Lehman Brothers», σημειώνει ο Woodward.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών η VW έχει «την καλύτερη θέση στις αναδυόμενες αγορές», τονίζει ο Michael Robinet, επικεφαλής της μονάδας εκτιμήσεων για τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων της εταιρίας IHS Automotive. Eχει ισχυρή θέση σε Κίνα και Βραζιλία, την ίδια ώρα που οι ανταγωνιστικές Daimler και BMW «καταβάλλουν διπλάσιο κόπο για να επιτύχουν».

Ακόμη και επί ευρωπαϊκού εδάφους η VW μοιάζει κυρίαρχη. Μάλιστα πρόσφατη έκθεση της ACEA (η ευρωπαϊκή ένωση του κλάδου) αποδεικνύει ότι η VW αύξησε το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά στο 27% στο α'Α εξάμηνο του 2011, από 21% που ήταν στο αντίστοιχο διάστημα του 2010. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 7,1%. Σε παγκόσμιο επίπεδο όλα τα μοντέλα της (συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών μοντέλων αλλά και των φορτηγών της Scania) έχουν πολύ καλή πορεία, με εξαίρεση τη SEAT, την ισπανική θυγατρική, η οποία, όμως, αντιστοιχεί μόλις στο 2% των πωλήσεων του ομίλου. Ας μην ξεχνάμε ότι η VW έχει στην κατοχή της το 31% της εταιρίας κατασκευής φορτηγών MAN και ευελπιστεί ότι θα αυξήσει αυτό το μερίδιο στο 50%. Επίσης έχει στην κατοχή της το 49,9% της Porsche, αλλά το να «κατακτήσει» το σύνολο του ομίλου πιθανώς να καθυστερήσει λόγω δικαστικών και άλλης μορφής αντεγκλήσεων.

Το μεγαλύτερο ερωτηματικό αποτελεί η κινεζική αγορά. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2011 οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μικρού κυβισμού ενισχύθηκαν μόλις 3%, σύμφωνα με στοιχεία της China Association of Automobile Manufacturers. Στο αντίστοιχο διάστημα του 2010 η αύξηση των πωλήσεων είχε φθάσει στο 30%. Oμως η πτώση οφείλεται και στο γεγονός ότι διακόπηκαν τα προγράμματα στήριξης πωλήσεων αυτοκινήτων μέσω φορολογικών κινήτρων αλλά και απόσυρσης. Aλλωστε στο α'Α εξάμηνο του 2011 η VW πούλησε 20% περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010 και το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε στο 18,6% από 17,9%, ενώ η δεύτερη τη τάξει στη συγκεκριμένη αγορά GM έχει μερίδιο 11%.

Επιπρόσθετα τα ακριβά μοντέλα της VW είναι εξαιρετικά δημοφιλή στην Κίνα, μία χώρα όπου η μεσαία τάξη «βλέπει» τα εισοδήματά της συνεχώς να ενισχύονται. Επίσης η Audi –η θυγατρική κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, ορισμένα, μάλιστα, εκ των οποίων συναρμολογούνται στην Κίνα– έχει τεράστια επιτυχία. Το 2010 οι πωλήσεις μοντέλων της Audi στην Κίνα ενισχύθηκαν κατά 40%. Ακόμη και ο φόβος ορισμένων ότι θα υπάρξει υποχώρηση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα μοιάζει υπερβολικός. Oπως σημειώνει ο Tim Urquhard, αναλυτής της IHS Automotive στο Λονδίνο, ανά 1.000 ανθρώπους στις ΗΠΑ υπάρχουν 444 αυτοκίνητα, ενώ η αντίστοιχη αναλογία στην Κίνα είναι μόλις 31 αυτοκίνητα ανά 1.000 καταναλωτές. «Υπάρχει ακόμη μεγάλος δρόμος για να καλυφθεί αυτό το κενό», τονίζει και προσθέτει: «Kαι ας μην ξεχνάμε ότι η VW κατασκευάζει μία “σειρά” μοντέλων που οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να αποκτήσουν». Ο αναλυτής αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων της VW θα αυξηθούν σε παγκόσμιο επίπεδο κατά 10%.

Από την πλευρά του ο Rolf Kelly, διαχειριστής κεφαλαίων στην Thornburg Investments στις ΗΠΑ, τονίζει ότι «η μετοχή της VW μαζί με αυτή της Hyundai Motor είναι αυτές στις οποίες επενδύουμε, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αυξάνει συνεχώς το μερίδιό της σε κάθε αγορά που δραστηριοποιείται».

Eνα ακόμη μεγάλο ερωτηματικό για τη VW ήταν η παρουσία της στις ΗΠΑ, όπου κατέχει μόλις το 3% της αγοράς. Πρόσφατα η εταιρία φρόντισε να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής, συνολικής αξίας ενός δισ. δολαρίων, στο οποίο θα κατασκευάζεται το μοντέλο Passat. Αυτό, μαζί με το γεγονός ότι οι εκθέσεις για την ποιότητα των μοντέλων της συνεχώς βελτιώνονται, θα προσφέρει ένα νέο «άνοιγμα» στην αγορά των ΗΠΑ και θα βοηθήσει ώστε η VW να αυξήσει και σε αυτή το μερίδιό της.

Eνα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της VW –το οποίο θα αρχίσει να αποδίδει από το 2012– είναι το γεγονός ότι έχει χωρίσει τις γραμμές παραγωγής της σε τρία «είδη»: μικρού κυβισμού μοντέλων, μεσαίου κυβισμού και μεγάλου κυβισμού. Με αυτό τον τρόπο έως το 2017 θα κατορθώσει να εξοικονομήσει περί τα 10 δισ. ευρώ ή 20 ευρώ ανά μετοχή, βάσει των εκτιμήσεων κορυφαίων αναλυτών.



 
     
 

Εδραιώνεται η πιθανότητα να ανέλθει η τιμή του χρυσού στα 1.950 δολάρια εντός του 2012
BARRON's: Δέκα μετοχές «υπόσχονται» πολύ υψηλά κέρδη το 2012
Η επένδυση σε μετοχές αποτελεί την καλύτερη κερδοφόρα επιλογή για το επόμενο δωδεκάμηνο
Η κρίση δημιούργησε τις καλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες των τελευταίων 50 ετών στη Wall Street
«Ράλι» πετρελαίου έως τα 150 δολάρια εντός του 2012
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου