Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2018, 22:54:57

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΕΙΔΗΣΕΙΣ arrow Barron's arrow Οι αεροπορικές εταιρίες των ΗΠΑ με κέρδη 1 δισ. ανθίστανται στις αυξημένες τιμές του πετρελαίου
Οι αεροπορικές εταιρίες των ΗΠΑ με κέρδη 1 δισ. ανθίστανται στις αυξημένες τιμές του πετρελαίου
Πηγή: Express.gr
ΟI Αμερικανοί διαχειριστές κεφαλαίων που ασχολούνται αποκλειστικά με τον κλάδο των αερομεταφορών τελικά αποφάσισαν ότι «είναι σημαντικότερο να εξετάζει κάποιος τα κέρδη των εταιριών και όχι το συνολικό μερίδιό τους στην αγορά», όπως υποστηρίζει ο Ray Neidl, επικεφαλής αναλύσεων του συγκεκριμένου κλάδου στη Maxim Group. Αυτή η «στροφή» αποτελεί ιδιαίτερα θετική είδηση για τους επενδυτές.

Ο κλάδος των αερομεταφορών κατόρθωσε να ισορροπήσει κέρδη και ζημίες στο α' τρίμηνο του 2011, στο β' τρίμηνο εμφάνισε κέρδη και αναμένεται ότι τα συνολικά του κέρδη στο τρέχον γ' τρίμηνο θα ξεπεράσουν το επίπεδο του ενός δισ. δολαρίων.

Το εντυπωσιακό είναι ότι η θετική πορεία της κερδοφορίας του κλάδου κατέφθασε παρά την αύξηση κατά 40% στην τιμή των καυσίμων στο β' τρίμηνο και σε ετήσια βάση, καθώς αυτή ξεπέρασε τα τρία δολάρια ανά γαλόνι.

Η θετική πορεία όμως δεν έχει ακόμη καταγραφεί στην πορεία των μετοχών, οι οποίες έχουν καταγράψει σημαντική πτώση από την αρχή του έτους, καθώς οι επενδυτές ανησυχούν τόσο για τις υψηλές δαπάνες λόγω του κόστους των καυσίμων, ενώ παράλληλα δεν ξεχνούν μία σειρά χρεοκοπιών που συνέβησαν κατά την τελευταία 10ετία και στις οποίες περιλαμβάνονταν ονόματα όπως αυτά των United Airlines, Delta Air Lines, US Airways Group και Northwest Airlines.

Oμως παρά τα θετικά μηνύματα, οι μετοχές αερομεταφορέων δεν παύουν παρά να αποτελούν στόχους επενδυτών που δεν διστάζουν να αναλάβουν κάποια επίπεδα κινδύνου. «Πρόκειται για μετοχές που είναι πολύ ευαίσθητες στην πορεία του οικονομικού κύκλου», τονίζει ο Michael Linenberg, αναλυτής του κλάδου για την Deutsche Bank και προσθέτει ότι εξαιτίας αυτής της «κατάστασης» είναι «οι πρώτες μετοχές που πωλούν οι επενδυτές» όταν η οικονομία στέλνει μηνύματα αδυναμίας.

Εξαιτίας όμως αυτής της πορείας, οι αποτιμήσεις των συγκεκριμένων μετοχών είναι κάτι παραπάνω από ελκυστικές και θα γίνουν ακόμη πιο ελκυστικές εάν υπάρξει σταθεροποίηση στις τιμές των καυσίμων, κάτι που θεωρείται πολύ πιθανό καθώς η πετρελαϊκή παραγωγή της Λιβύης αναμένεται ότι θα «επιστρέψει» στην αγορά έως τα τέλη του 2011 και οι ΗΠΑ δεν φαίνονται «υποψήφιες» για να διολισθήσουν σε ύφεση.

Η μετοχή της AMR, μητρικής εταιρίας της American Airlines, έχει υποχωρήσει κατά 57% από την αρχή του έτους, διαπραγματευόμενη κοντά στα 3,50 δολάρια, δηλαδή ελαφρώς υψηλότερα από το ιστορικό χαμηλό που είχε αγγίξει το 2009. Η μετοχή της Delta έχει υποχωρήσει 40% στα 7,50 δολάρια, αυτή της United Continental κατά 25% στα 18 δολάρια, της Southwest κατά 37% στα 8,25 δολάρια και της JetBlue κατά 37% στα 4,15 δολάρια. Μεταξύ των καλύτερων επιλογών θεωρούνται οι United Continental, Delta, Alaska Air Group, Southwest Airlines και JetBlue. Ολες αναμένεται ότι θα εμφανίσουν κέρδη για φέτος. Η United Continental έχει εξαιρετικό δίκτυο, συμπεριλαμβανομένων «θέσεων» στα αεροδρόμια Νιούαρκ, Σαν Φρανσίσκο και Σικάγο, καθώς και γραμμές στον Ειρηνικό. Η Delta επωφελείται από τη συνεργασία της με τη Northwest, ενώ οι μετοχές και των δύο εταιριών (United και Delta) διαπραγματεύονται μόλις τέσσερις φορές τα προβλεπόμενα κέρδη τους για το 2012.

Η Alaska Air έχει το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους στον κλάδο, το οποίο φθάνει στο 13%. Η Southwest από την πλευρά της έχει τον καλύτερο ισολογισμό και τον «πρότερο έντιμο βίο» να κερδίζει πολλά χρήματα τόσο στις καλές όσο και στις κακές εποχές. Η JetBlue διαθέτει έναν από τους πλέον νέους στόλους. Η AMR είναι η πλέον ριψοκίνδυνη μετοχή του κλάδου, καθώς έχει απώλειες κεφαλαίων εξαιτίας του υψηλού κόστους λειτουργίας της. Η US Airways Group διαθέτει καλή διοίκηση αλλά όχι και τόσο ισχυρή «ποικιλία» προορισμών, περιορισμένη έκθεση εκτός ΗΠΑ και οριακά κέρδη.

Εν γένει πάντως, όπως υποστηρίζει ο Gary Ghase, αναλυτής του κλάδου για την Barclays Capital, «δεν θεωρώ ότι τα θεμελιώδη δεδομένα είναι τόσο άσχημα όσο υποδηλώνουν οι τιμές των μετοχών. Η άσχημη πορεία οφείλεται και στην αντίληψη των επενδυτών ότι δεν θα αποφύγουμε μια νέα χρηματοπιστωτική κρίση».

Ας δούμε, όμως, πιο προσεκτικά επτά εταιρίες. Η κατάταξη είναι βάση «δύναμης» αλλά και «δημοτικότητάς» τους μεταξύ των επενδυτών:

 

United Continental

 

Εχει αναδειχθεί η κορυφαία εταιρία του κλάδου, η οποία δημιουργήθηκε το 2010 μετά τη συγχώνευση δύο ομίλων, φτιάχνοντας τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα των ΗΠΑ, με προοπτικές να έχει φέτος κύκλο εργασιών ο οποίος θα φθάσει στο επίπεδο των 37 δισ. δολαρίων. Παρά το ότι δεν υπήρξε και πολύ μεγάλη «ώθηση» στα οικονομικά στοιχεία από τη συγχώνευση, ο όμιλος έχει περιθώριο κέρδους κοντά στο 9% στο β'Α τρίμηνο και κατατάχθηκε δεύτερος, βάσει αυτού του «μέτρου» σύγκρισης, μετά την Alaska Air. Η εξοικονόμηση κεφαλαίων από τη συγχώνευση φθάνει στο ένα δισ. δολάρια ετησίως, κυρίως χάρη στον καλύτερο χειρισμό των «δύσκολων» εργατικών συνδικάτων της United. Η μετοχή διαπραγματεύεται κοντά στα 18 δολάρια, δηλαδή με P/E έξι φορές τα προβλεπόμενα κέρδη για το 2011, που αναμένεται να φθάσουν στα 3,30 δολάρια ανά μετοχή και μόλις τέσσερις φορές τα προβλεπόμενα κέρδη για το 2012, που αναμένεται ότι θα διαμορφωθούν στα 4,75 δολάρια ανά μετοχή. Ο Linenberg της Deutsche Bank εκτιμά ότι η εταιρία θα έχει ταμειακές ροές ύψους 2,1 δισ. δολαρίων φέτος, ενώ σε 12μηνη βάση θέτει ως τιμή-στόχο για τη μετοχή τα 31 δολάρια.

 

Delta

 

Η συνεργασία της με τη Northwest σαφέστατα βοήθησε εξαιρετικά την εταιρία. Η μετοχή βρίσκεται κοντά στα επτά δολάρια και αποτελεί την αγαπημένη επιλογή του Neidl της Maxim Group, ο οποίος σε πρόσφατη έκθεσή του υποστήριξε ότι «η εταιρία καρπώνεται τα οφέλη από μία νέα σειρά «ισχυρών» δρομολογίων αλλά και από τη συμμετοχή της σε διεθνείς συμμαχίες. Η μέση πρόβλεψη των αναλυτών τοποθετεί τα κέρδη της στο ένα δολάριο ανά μετοχή φέτος και στα 1,75 δολάρια ανά μετοχή το 2012, αλλά μπορεί να φθάσουν και σε υψηλότερο επίπεδο εάν η παγκόσμια οικονομία αποφύγει την ύφεση και υπάρξει σταθεροποίηση στις τιμές των καυσίμων. Ο Linenberg τοποθετεί την τιμή-στόχο για την εταιρία στα 16 δολάρια ανά μετοχή.

 

Alaska Air

 

Είναι η μετοχή του κλάδου με την καλύτερη πορεία στην αμερικανική αγορά, καθώς έχει υποχωρήσει μόλις 4% στα 55 δολάρια, ενώ οι αναλυτές έχουν προχωρήσει σε αναβάθμιση των εκτιμήσεών τους για τα κέρδη της φέτος, προβλέποντας ότι θα φθάσουν στα 7,64 δολάρια ανά μετοχή. Το β'Α τρίμηνο ήταν το πέμπτο κατά σειρά τρίμηνο κερδών-ρεκόρ για την εταιρία, ενώ εξακολουθεί να μειώνει το χρέος της αλλά και να εφαρμόζει πρόγραμμα (έστω και μικρό) επαναγοράς μετοχών. Ο Linenberg τοποθετεί την τιμή-στόχο για τον όμιλο στα 80 δολάρια.

 

JetBlue

 

Αποτελεί αγαπημένη επιλογή των επενδυτών μετά τη δημόσια εγγραφή της –η οποία ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη– το 2002. Αυτή τη στιγμή η μετοχή διαπραγματεύεται στα 4,25 δολάρια, δηλαδή στο μισό της τιμής κατά τη δημόσια εγγραφή της και σαφώς πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με τα 31 δολάρια που είχε «πιάσει» το 2003. Εξακολουθεί να αναπτύσσεται, κυρίως σε δρομολόγια της Βοστόνης αλλά και στην Καραϊβική, αλλά τα περιθώρια κέρδους της και τα κέρδη της βρίσκονται υπό πίεση. Οι αναλυτές αναμένουν ότι θα έχει κέρδη 20 σεντς ανά μετοχή φέτος (ενώ στην αρχή του έτους προέβλεπαν ότι θα έφθαναν στα 44 σεντς ανά μετοχή).

 

Southwest

 

Ο πάλαι ποτέ ηγέτης του κλάδου έχει δει το status του να υποχωρεί, καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνει και οι νέοι «παίκτες» καθίστανται όλο και πιο ισχυροί. Τα κέρδη β'Α τριμήνου ήταν χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις της Wall Street, με αποτέλεσμα οι αναλυτές να προχωρήσουν σε υποβάθμιση των εκτιμήσεών τους για τα συνολικά κέρδη φέτος και να τα τοποθετούν πλέον στα 36 σεντς ανά μετοχή από 60 σεντς ανά μετοχή που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση. Η μετοχή της εταιρίας, η οποία διαπραγματεύεται στα οκτώ δολάρια, πιθανώς να βρει κάποιο στήριγμα με δεδομένο ότι βρίσκεται χαμηλότερα και από τη λογιστική αξία του ομίλου, η οποία υπολογίζεται στα εννέα δολάρια ανά μετοχή. Πάντως ακόμη και σε περίπτωση ύφεσης, η Southwest μοιάζει ικανή να τα «βγάλει πέρα».

 

US Airways

 

Εχει τη χειρότερη «σειρά» δρομολογίων από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη εταιρία του κλάδου, τα πλέον αδύναμα οικονομικά μεγέθη (με εξαίρεση αυτά της AMR που είναι ελαφρώς χειρότερα) και είναι η μόνη που δεν χρησιμοποιεί hedging για την αύξηση της τιμής των καυσίμων. Ο όμιλος αναμένεται ότι θα κατορθώσει να «ισοφαρίσει» κέρδη και ζημίες κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και να εμφανίσει κέρδη κοντά στο ένα δολάριο ανά μετοχή το 2012. Πάντως υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ενίσχυσης της μετοχής έναν υπάρξει σταθεροποίηση στην τιμή των καυσίμων.

 

AMR

 

Η μετοχή διαπραγματεύεται κοντά στα 3,50 δολάρια, καθώς υπάρχει η αντίληψη ότι η εταιρία θα επιστρέψει σε κερδοφόρα πορεία. Στο β'Α τρίμηνο η AMR είχε λειτουργικές ζημίες 85 σεντς ανά μετοχή, δηλαδή ήταν η «χειρότερη» του κλάδου και αναμένεται ότι θα έχει ζημίες σχεδόν τεσσάρων δολαρίων ανά μετοχή για το σύνολο του 2011. Η διοίκηση στοιχηματίζει υπέρ της επιστροφής σε κερδοφόρα πορεία χάρη στην ανανέωση του στόλου, με τον όμιλο να έχει παραγγείλει 460 νέα αεροσκάφη από τις Boeing και Airbus κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Σύμφωνα με τον Neidl της Maxim Group, η AMR «απευθύνεται μόνο σε εκείνους που πιστεύουν ότι οι σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει όντως θα τη “γυρίσουν” σε θετική πορεία».



 
     
 

Εδραιώνεται η πιθανότητα να ανέλθει η τιμή του χρυσού στα 1.950 δολάρια εντός του 2012
BARRON's: Δέκα μετοχές «υπόσχονται» πολύ υψηλά κέρδη το 2012
Η επένδυση σε μετοχές αποτελεί την καλύτερη κερδοφόρα επιλογή για το επόμενο δωδεκάμηνο
Η κρίση δημιούργησε τις καλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες των τελευταίων 50 ετών στη Wall Street
«Ράλι» πετρελαίου έως τα 150 δολάρια εντός του 2012
 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου