Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018, 02:45:49

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Νέες καλλιέργειες arrow Κορεσμένη η αγορά καφέ: Από τον καφέ στη χόβολη, στη νέα εποχή με στιγμιαίο, φίλτρου και espresso
Κορεσμένη η αγορά καφέ: Από τον καφέ στη χόβολη, στη νέα εποχή με στιγμιαίο, φίλτρου και espresso
Πηγή: Express.gr
Στο στάδιο της ωριμότητας βρίσκεται η συνολική αγορά κατανάλωσης καφέ στην Ελλάδα και δεν προβλέπεται να εμφανίσει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, η αγορά θεωρείται κορεσμένη από πλευράς δυνατότητας εισόδου νέων επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να επικρατεί έντονος ανταγωνισμός, μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σ’ αυτήν.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η ICAP, η κατανάλωση καφέ στο σύνολό της εμφανίζει σταθεροποιητικές έως ελαφρώς αυξητικές τάσεις. Ωστόσο, οι ρυθμοί μεταβολής διαφοροποιούνται ανά κατηγορία προϊόντος.

Μικρούς ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζει ετησίως η συνολική εγχώρια αγορά του καφέ. Την περίοδο 1993- 2006 παρουσίασε μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 1,39%. Το 2006 διαμορφώθηκε στους 26.550 τόνους από 26.500 τόνους το 2005, σημειώνοντας οριακή άνοδο 0,19%. Η αξία της αγοράς καφέ σε τιμές χονδρικής εκτιμάται, μόνον για το έτος 2006, ότι άγγιξε τα 337 εκατ. ευρώ περίπου.

Η κατανάλωση ελληνικού καφέ για την εν λόγω εξεταζόμενη περίοδο εμφάνισε πτωτική πορεία με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης της τάξης του 0,6%. Για το 2006 εκτιμάται στους 14.100 τόνους, καλύπτοντας το 53,1% της συνολικής κατανάλωσης καφέ. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ελληνικός καφές διατίθεται στην ελληνική αγορά τυποποιημένος κατά κύριο λόγο, ενώ αναφορικά με τα μερίδια της αγοράς σημειώνεται ότι το ήμισυ περίπου της εν λόγω αγοράς καλύφθηκε από τη Nestle Ελλάς. Επίσης, σημαντική παρουσία είχε και η Sara Lee Coffee & Tea Hellas Α.Ε.

Ανοδικές τάσεις εμφάνισε και η αγορά του στιγμιαίου καφέ με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,92% από το 1993 ως και το 2004. Ωστόσο, την τελευταία διετία η κατανάλωσή του σημείωσε οριακή μείωση της τάξης του 0,7% ετησίως. Για το 2006, το μέγεθος αγοράς εκτιμάται στους 6.900 τόνους, καλύπτοντας το 26% της συνολικής κατανάλωσης. Και πάλι κυρίαρχη θέση στο μοίρασμα της «πίτας» κατέχει η Nestle Ελλάς, ενώ αξιόλογη παρουσία έχει και η Κράφτ Φουντς Ελλάς Α.Ε.

Την ίδια πορεία διέγραψε και η αγορά του καφέ φίλτρου και espresso. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης κυμάνθηκε σε υψηλότερα επίπεδα απ’ ό,τι στις άλλες κατηγορίες καφέ, δηλαδή 8,6%. Το 2006 η εγχώρια κατανάλωσή τους ανήλθε στους 5.550 τόνους, καταλαμβάνοντας το 20,9% του συνόλου. Ο καφές φίλτρου κάλυψε το 60% της εν λόγω αγοράς με 3.350 τόνους, ενώ ο espresso το υπόλοιπο 40% με 2.200 τόνους. Αναφορικά με τα μερίδια της αγοράς, για την εξεταζόμενη περίοδο η Κραφτ Φουντς Ελλάς κάλυψε το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς καφέ φίλτρου, ενώ στην κατηγορία του καφέ espresso την πρώτη θέση καταλαμβάνει η επιχείρηση Καφέα Α.Ε.

Αλυσίδες καταστημάτων café

Μια αγορά, η οποία διαρκώς αναπτύσσεται είναι και αυτή των επώνυμων αλυσίδων café. Τα τελευταία χρόνια, το δίκτυο καταστημάτων των αλυσίδων διαρκώς διευρύνεται, κυρίως μέσω της μεθόδου του franchising. Σημαντικές αλυσίδες καφέ, στις οποίες ο ρυθμός καταστημάτων ξεπερνά τα 15 για την κάθε μία είναι ο «Γρηγόρης Μικρογεύματα- Coffeeright», «Coffee Time», «Flocafe», «Haagen Dazs», «Palmie Bistro» και «Starbucks».

Οι συνολικές πωλήσεις των προαναφερόμενων αλυσίδων εκτιμώνται στο ποσό των 159 εκατ. ευρώ για το 2006, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 13% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το ποσό των πωλήσεων που προέρχεται από τον καφέ υπολογίζεται σε 80 εκατ. ευρώ καλύπτοντας ποσοστό περίπου 50%.

Στο συνολικό τζίρο των εν λόγω αλυσίδων κατά το 2006, το μεγαλύτερο μερίδιο κατέχει η «Flocafé», ακολουθεί η αλυσίδα «Γρηγόρης Μικρογεύματα- Coffeeright» και η «Starbucks», ενώ την τέταρτη και πέμπτη θέση αντιστοίχως κατέλαβαν οι αλυσίδες «Haagen Dazs» και «Palmie Bistro».

Οριακή άνοδος στη διεθνή αγορά

Αναφορικά με την παγκόσμια κατανάλωση καφέ για την περίοδο 2005- 2006 η αξία της εκτιμάται ότι άγγιξε τα 116,2 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή άνοδο της τάξης του 0,9%, συγκρινόμενη με την περίοδο 2004- 2005. Για το ίδιο διάστημα, η αξία των λιανικών πωλήσεων καφέ υπολογίζεται σε 95 δισ. δολάρια.

Η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα παγκοσμίως, η Βραζιλία, το 2006 παρήγαγε το 35% της συνολικής παραγωγής καφέ των εξαγωγικών χωρών- μελών του Διεθνούς Οργανισμού Καφέ (ICO). Τη δεύτερη και τρίτη θέση κατέλαβαν το Βιετνάμ και η Κολομβία με 12% και 10% αντίστοιχα.

Οι εισαγωγές καφέ από τις εισαγωγικές χώρες-μέλη του ICO σημείωσαν άνοδο την περίοδο 2000- 2005, ενώ η κύρια εισαγωγική χώρα ήταν οι ΗΠΑ με εισαγωγές 23.190 χιλ. σάκους, που αντιστοιχούν στο 25% των συνολικών εισαγωγών.

Όσον αφορά τις εξαγωγές καφέ των εξαγωγικών χωρών-μελών του ICO για το διάστημα 2000- 2006 ακολουθούν την πορεία της παραγωγής καφέ. Οι συνολικές εξαγωγές των εξαγωγικών χωρών-μελών του ICO το 2006 ανήλθαν σε 91.557 χιλ. σάκους.

Ανοδική τάση παρουσιάσει και η συνολική κατανάλωση των παραγωγικών χωρών καφέ, από το 2000 ως και το 2006, με μέσο ετήσιο ρυθμό 3% και το συνολικό μέγεθος να φτάνει τους 31.238 χιλ. σάκους. Την πρώτη θέση στην κατανάλωση καφέ κατέχει η Βραζιλία, η οποία κάλυψε το 2006 το 53% του συνόλου και ακολουθούν με διαφορά η Ινδονησία με μερίδιο συμμετοχής 6% και η Αιθιοπία.



 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου