Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2018, 07:51:15

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Ποσειδώνια arrow Περικλής Παναγόπουλος, Προέδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας: Αναγκαίες οι διαρθρωτικές αλλαγές
Περικλής Παναγόπουλος, Προέδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας: Αναγκαίες οι διαρθρωτικές αλλαγές
«Επιθυμώ να επισημάνω το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των τελευταίων επτά ετών και τις προσπάθειες από πλευράς επιχειρηματιών της ακτοπλοΐας για ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου. Οι τάσεις αυτές θα είχαν , αναμφίβολα, πολύ θετικότερα αποτελέσματα εάν υπήρχε παράλληλα και ανάλογο ενδιαφέρον και σύγχρονες ιδέες και από τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Όλοι γνωρίζουμε σε ποια κατάσταση βρισκόταν πριν από μερικά χρόνια ο ακτοπλοϊκός στόλος και πού βρίσκεται σήμερα. Η πολιτική της εξασφάλισης όρων ανταγωνισμού είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στην ανάπτυξη του κάθε κλάδου, ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, που τα φαινόμενα είναι πιο έντονα. Όσοι έχουν ευθύνη για την πορεία αυτού του τομέα οφείλουν να παρακολουθούν τις εξελίξεις και να χαράσσουν την αναγκαία πολιτική άμεσα και θα έλεγα ειδικά για την Ελλάδα πρωτοποριακά, για να μπορεί ο μηχανισμός να προλαμβάνει καταστάσεις και να αποδίδει τα μέγιστα που, τουλάχιστον για τη χώρα μας, είναι εθνική επιταγή.

Εις ό,τι αφορά τον κλάδο των επιβατηγών οχηματαγωγών διεθνών πλόων τα δεδομένα είναι πιο ευοίωνα και αυτό γιατί στη περίπτωση αυτή οι εκεί δραστηριοποιούμενες επιχειρήσεις λειτουργούν με όρους σχετικά ελεύθερου ανταγωνισμού. Παράδειγμα της μεγαλύτερης ευελιξίας των επιχειρήσεων, έναντι των άλλων που ασχολούνται με την ακτοπλοΐα, αποτελεί η περιοχή της Αδριατικής. Γνωρίζετε πολύ καλά την κυριαρχία στη γεωγραφική αυτή περιοχή των ελληνικών πλοίων αλλά και την ταχύτητα ανάπτυξης, με νέα σύγχρονα και ταχύτατα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία. Η ελεύθερη αγορά και ο υγιής ανταγωνισμός όχι μόνο δεν ανησυχούν το σωστό επιχειρηματία, αλλά για εμάς τους Έλληνες αποτελεί τη βάση και τον κανόνα που πάντα επιζητούμε να επικρατεί, γιατί εκτιμούμε πως έτσι μόνο μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη προς όφελος του καταναλωτή.

Θα μπορούσαν να υπάρξουν και εδώ βελτιώσεις, αν ορισμένες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις δεν υπήρχαν, όπως η απαρχαιωμένη, άκαμπτη και μοναδική στον ευρωπαϊκό τουλάχιστον χώρο εθνική νομοθεσία, η οποία έπρεπε να είχε εκσυγχρονιστεί και να είχε εναρμονιστεί με τις αντίστοιχες των άλλων ναυτιλιακών χωρών της ΕΕ.

Ευοίωνες προοπτικές

Τέλος, για τον κλάδο της τουριστικής ναυτιλίας και των κρουαζιεροπλοίων έχουμε να σημειώσουμε τα ακόλουθα:

Η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία βρίσκεται σε μία καθοριστική φάση διαρθρωτικών αλλαγών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων και τις εκτιμήσεις εγκύρων εκτιμητών και αναλυτών, η ζήτηση κρουαζιέρας παγκοσμίως αυξήθηκε τα τελευταία 25 χρόνια με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 9%. Στις νέες παραγγελίες είναι έκδηλη η τάση για γιγαντισμό των κρουαζιεροπλοίων. Τα νεότευκτα και ακόμη περισσότερο τα υπό ναυπήγηση κρουαζιερόπλοια, στη προσπάθεια τους να ωφεληθούν από τις οικονομίες κλίμακας και να συμπιέσουν το λειτουργικό κόστος, αποκτούν στην κυριολεξία διαστάσεις σύγχρονων πλωτών κωμοπόλεων. Το μέσο μέγεθος των κρουαζιεροπλοίων αυτών είναι της τάξεως των 1.700 επιβατών.

Σε μία ομαλοποιημένη κατάσταση, οι προοπτικές από την πλευρά ζητήσεως κρουαζιεροπλοίων εμφανίζονται ευοίωνες. Οι τάσεις όμως εντονότατου διεθνούς ανταγωνισμού είναι δεδομένες. Αυτό σημαίνει ότι για να μπορέσει το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο και γενικά το επιβατηγό πλοίο να αντεπεξέλθει στο δύσκολο αυτόν αγώνα, πρέπει να έχει εξασφαλίσει ίσους όρους ανταγωνισμού με αυτούς που τα υπό ξένη σημαία πλοία λειτουργούν. Η αδράνεια στην εξασφάλιση των όρων αυτών με τα αναγκαία μέτρα στήριξης του κλάδου, συνεχίζει να μην αφήνει περιθώρια διατήρησης της ελληνικής σημαίας.

Είναι επιτακτικό να προχωρήσουμε χωρίς άλλη καθυστέρηση στις αναγκαίες ρυθμίσεις, ώστε να υπάρξει ένα πλέγμα μέτρων που θα στηρίζει τον κλάδο και θα του δώσει ώθηση για ανάπτυξη.

Είναι γεγονός ότι η συγκέντρωση των παραδοσιακών ευρωπαϊκών εταιριών κρουαζιεροπλοίων και η συγχώνευσή τους με μεγάλες εταιρίες με έδρα το Μαϊάμι, έχουν προκαλέσει ανταγωνισμό σε οξύτερη μορφή. Παρά ταύτα πιστεύουμε ότι υπάρχουν περιθώρια δραστηριότητας και ανάπτυξης μικροτέρων σχημάτων εταιριών στο δικό μας χώρο, αλλά και τον ευρύτερο της Μεσογείου και ιδιαίτερα της Ανατολικής , αρκεί να εξασφαλιστούν κανόνες και όροι ίσου ανταγωνισμού από πλευράς ελληνικών πλοίων, κάτι το οποίο επιδιώκουμε.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι προοπτικές για την Ελλάδα θα συνεχίσουν να είναι καλές, εφόσον θα υπάρχει ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή και θα επικρατεί ειρήνη στη διαβίωση των λαών.

Εμείς ως συλλογικό όργανο και φορέας που εκπροσωπεί τις επιχειρήσεις της επιβατηγού ναυτιλίας, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και τα μέλη μας - διαχειρίστριες εταιρίες, προσπαθούν με τις γνώσεις και την πολύχρονη πείρα τους για πραγμάτωση του σοβαρού κοινωνικού έργου και την εξυπηρέτηση του νησιωτικού χώρου με τον καλύτερο, ταχύτερο, ανετότερο και ασφαλέστερο τρόπο.

Ο βαθμός και η ταχύτητα υλοποίησης της προσπάθειας εξαρτάται από το ενδιαφέρον και την προσοχή του κοινωνικού συνόλου και της Πολιτείας, θέλουμε δε να ελπίζουμε ότι θα συμβεί και αυτό χωρίς άλλη καθυστέρηση».



 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου