Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2018, 03:19:25

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Ποσειδώνια arrow Μείζονος σημασίας για το λιμάνι του Πειραιά η ανάπτυξη του Προβλήτα Ι
Μείζονος σημασίας για το λιμάνι του Πειραιά η ανάπτυξη του Προβλήτα Ι
ΣTHN ομάδα των εμπορικών λιμένων της Ανατολικής Μεσογείου που θα είναι ικανά να εξυπηρετήσουν τα νεότευκτα και υπό κατασκευή ευρισκόμενα πλοία με μεταφορικές ικανότητες άνω των 10.000 TEU ετοιμάζεται να εισέλθει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς με τον Προβλήτα Ι, η οποία και θα παραμείνει υπό τον έλεγχό του μετά την εκχώρηση του Προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ.

Η ραγδαία αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Αν. Μεσόγειο θα οδηγήσει αναμφίβολα και σε αύξηση του μέσου μεγέθους πλοίων που εξυπηρετούν την περιοχή αυτή. Hδη, σε παγκόσμιο επίπεδο οι οικονομίες κλίμακας που προσφέρουν τα μεγαλύτερα πλοία οδήγησαν σε ραγδαία αύξηση παραγγελιών και παραδόσεων πλοίων Ε/Κ άνω των 10.000 TEU. Ειδικότερα, ενώ το 2008 δραστηριοποιούνται μόλις 9 πλοία αυτής της χωρητικότητας, οι παραδόσεις για ανάλογου μεγέθους πλοία έως το 2012 αγγίζουν τα 160 πλοία. Τα πλοία εκτιμάται από διάφορους μελετητές ότι προσφέρουν οικονομία στο μέσο κόστος ανά TEU έως και 99 δολ. και συνεπώς παρέχουν αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα για τις ναυτιλιακές εταιρίες, ειδικά όταν το μέγεθος του εμπορίου εξασφαλίζει επαρκή πληρότητα της χωρητικότητάς τους. Τα πλοία αυτά δραστηριοποιούνται ως mainliners (κύριας διαδρομής) στη γραμμή ΝΑ Ασίας - Ευρώπης μέσω Μεσογείου, που παρουσιάζει επαρκή όγκο και αύξηση φορτίων.

Ταυτόχρονα, η αύξηση του μέσου μεγέθους των πλοίων mainliners οδηγεί συνήθως και στην αύξηση του μέσου μεγέθους πλοίων feeders. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται τόσο από τα ιστορικά στοιχεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας όσο και από τις παραγγελίες πλοίων όπου τα πλοία μέχρι 1.000 TEU παρουσιάζουν στάσιμη ή και αρνητική πορεία. Τα ανωτέρω στοιχεία επιβεβαιώνονται από τον σχετικό πίνακα, όπου βάσει των παραδόσεων πλοίων έως το 2012 –δηλαδή εντός μόλις μιας τετραετίας – τα πλοία άνω των 10.000 TEU παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε αριθμό και χωρητικότητα, ενώ τα πλοία μέχρι 1.000 TEU που δραστηριοποιούνται ως feeders παρουσιάζουν τον μικρότερο αριθμό αύξησης και οι παραδόσεις σχεδόν μηδενίζονται μετά το 2010. Τα στοιχεία συνεπώς υποδεικνύουν ότι το μέσο μέγεθος πλοίων θα παρουσιάσει αυξητική τάση τόσο στα πλοία κύρια διαδρομής (mainliners) όσο και στα πλοία διανομής (feeders).

Η διοίκηση του ΟΛΠ, διαβλέποντας την εν λόγω δυναμική του εμπορίου στην περιοχή, έλαβε έγκαιρα απόφαση για περαιτέρω αύξηση της δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ, με την επέκταση του Προβλήτα Ι και μάλιστα με τεχνικά χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στον ΟΛΠ να εξυπηρετήσει ακόμη και τα μεγαλύτερα πλοία που έχουν έως σήμερα παραγγελθεί. Ειδικότερα, ο υπό επέκταση Προβλήτας Ι θα διαθέτει Γ/Γ Super Post Panamax και βυθίσματα κατά πολύ μεγαλύτερα από τα αναγκαία των 14 μ. περίπου για την εξυπηρέτηση πλοίων άνω των 10.000 TEU.

Η υπό κατασκευή επέκταση στην αρχική της φάση είχε προδιαγραφές μήκους ανατολικού κρηπιδώματος 422 μ. και 3SPP γερανογεφυρών, για την εξυπηρέτηση πλοίων κύριας γραμμής, καθώς και κρηπίδωμα μήκους 260 μ. και 2PP γερανογεφυρών για την εξυπηρέτηση πλοίων διανομής. Τα χαρακτηριστικά αυτά, σε συνδυασμό με τις λοιπές υποδομές του Προβλήτα ΙΙ που διαθέτει 12 Γ/Γ, προσέδιδαν στον ΣΕΜΠΟ τη δυναμικότητα εξυπηρέτησης πολλαπλών πλοίων όλων των μεγεθών. Κατόπιν, όμως, της από 11-1-2008 απόφασης του δ.σ. του ΟΛΠ για παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ και του προς κατασκευή προβλήτα ΙΙΙ, η αυτόνομη πλέον λειτουργία του Προβλήτα Ι υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ έθεσε νέα δεδομένα.

Τα ανωτέρω δεδομένα ώθησαν τη διοίκηση να εξετάσει την περαιτέρω επέκταση του Προβλήτα Ι, αυξάνοντας το ανατολικό κρηπίδωμα στα 490 μ. και το δυτικό κρηπίδωμα στα 310 μ., αλλά και να μελετήσει και ζητήματα που αφορούν τον τεχνολογικό της εξοπλισμό. Με την ανωτέρω επέκταση δίνεται η δυνατότητα για την παράλληλη εξυπηρέτηση 2 πλοίων κύριας γραμμής των 220 μ. έκαστο, που είναι μεγαλύτερα από τα μέχρι σήμερα εξυπηρετούμενα πλοία στον ΣΕΜΠΟ, όπως προκύπτει από την ανάλυση σχετικών δεδομένων, ή 1 πλοίου κύριας γραμμής τελευταίας γενιάς άνω των 10.000 TEU και αναλόγως του μήκους αυτού και 1 πλοίου διανομέα.

Με βάση τα δεδομένα υπολογίστηκε το κόστος σε 15 εκ. λαμβάνοντας υπόψη την έκπτωση που είχε επιτευχθεί από τον σχετικό διαγωνισμό για την επέκταση του Προβλήτα Ι.



 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου