Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2018, 06:08:16

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Ποσειδώνια arrow Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: "Να εξελιχτεί ο Πειραιάς σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο"
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: "Να εξελιχτεί ο Πειραιάς σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο"
«Χρειάζεται να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται και να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την ελληνική ναυτιλία στο ιδιαίτερα απαιτητικό διεθνές περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται. Να εξελιχτεί ο Πειραιάς σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και η Θεσσαλονίκη σε οικονομικό πνεύμονα της Βαλκανικής. Να αφήσουμε πίσω μας την παρωχημένη επιχειρηματολογία και συνθηματολογία. Να αφουγκραστούμε την κοινωνία που στη συντριπτική της πλειοψηφία ζητά αλλαγές και μεταρρυθμίσεις». Τα παραπάνω επισημαίνει ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε συνέντευξη που μας παραχώρησε, προσδιορίζοντας ταυτόχρονα τρεις επιμέρους άξονες πολιτικής, για την υποστήριξη της ελληνικής ναυτιλιακής δραστηριότητας. Ειδικότερα:

- Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα αναπτύσσει έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα. Η ελληνική πολιτεία σε ποια σημεία οφείλει να σταθεί αρωγός της προσπάθειας αυτής;

- Ο στρατηγικός στόχος της Ελλάδας για την υποστήριξη της ναυτιλιακής δραστηριότητας θα πρέπει να κινείται σε τρεις άξονες: Πρώτον, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού στόλου. Δεύτερον, στην παροχή σύγχρονων υπηρεσιών που θα ανταποκρίνονται στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον και τρίτον, στην ολοένα και μεγαλύτερη παρέμβαση της Ελλάδας στα διεθνή δρώμενα. Σήμερα το περιβάλλον στο οποίο δρούμε είναι ένα περιβάλλον φοβερά ανταγωνιστικό. Για παράδειγμα, η Μεγάλη Βρετανία έχασε το συγκριτικό της πλεονέκτημα, που είχε στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή ως υπερδύναμη. Εμείς πρέπει να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται και να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την ελληνική ναυτιλία στο ιδιαίτερα απαιτητικό διεθνές περιβάλλον που δραστηριοποιείται. Π.χ. η Μάλτα, που είναι πλέον μέλος της Ε.Ε. προσφέρει ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πακέτα για την προσέλκυση πλοίων στο νηολόγιό της, κάτι το οποίο δεν κάνει η Ελλάδα. Η χώρα μας ως πρώτη δύναμη της Ε.Ε. θα πρέπει να παίζει κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση της ναυτιλιακής πολιτικής της Ένωσης και να αποτρέπει δυσμενείς εξελίξεις για την ελληνική ναυτιλία στο διεθνές κανονιστικό πλαίσιο.

- Το πλεονέκτημα της Ελλάδας στα διεθνή ναυτιλιακά δρώμενα πώς μπορεί να αξιοποιηθεί σε όφελος της ελληνικής οικονομίας;

- Θεωρώ ότι ο κεντρικός στόχος πρέπει να είναι η εξέλιξη του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Ο Πειραιάς έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε σημαντικό ναυτιλιακό κέντρο, χωρίς όμως να έχει καταφέρει να κερδίσει θέση ανάλογη με αυτήν της ελληνικής ναυτιλίας.

Η πορεία του Πειραιά είναι συνυφασμένη με την εξέλιξη της παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα. Καμία όμως ναυτιλιακή εταιρία ποντοπόρου ναυτιλίας δεν έχει εισαχθεί στο ΧΑ, παρότι υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο. Δεν υπάρχει σκέψη για τη δημιουργία ενός P&I Club, και ο Ελληνικός Νηογνώμονας εξαιρείται από τη διεθνή κατάταξη. Ένα ακόμα σημείο αδυναμίας είναι το γεγονός ότι στο λιμάνι δεν στεγάζεται κανένας διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός.

Η αποτυχία των προηγούμενων κυβερνήσεων να φέρει τον Πειραιά σε θέση ισχύος για τη διεκδίκηση της έδρας του Eυρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας, μείωσε περαιτέρω τις δυνατότητές μας. Όλα αυτά σηματοδοτούν ελλιπή εμπιστοσύνη στις ελληνικές ναυτιλιακές υπηρεσίες.

Για να γίνει ο Πειραιάς πιο ελκυστικός, πρέπει να δουλέψουμε σκληρά, ώστε να αποκτηθεί εμπιστοσύνη στις ελληνικές υπηρεσίες. Να καταστούν πιο παραγωγικά τα ελληνικά ναυτικά δικαστήρια. Να δημιουργηθεί η κατάλληλη επιστημονική τεχνογνωσία. Και βέβαια, να αποκτήσει η πόλη ανάλογες υποδομές, όπως συνεδριακές, ξενοδοχειακές, συγκοινωνιακές και βέβαια θέσεις στάθμευσης.

- Οι αλλαγές στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ πιστεύετε ότι θα βοηθήσουν την κατάσταση;

- Ασφαλώς το πιστεύω και το υποστηρίζω από το 2002 απ’ όταν είχα την ευθύνη του τομέα Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας. Δυστυχώς, τα κόμματα της Αριστεράς αλλά και το ΠΑΣΟΚ και σε αυτήν την περίπτωση είναι προσκολλημένα σε μια παρωχημένη επιχειρηματολογία και συνθηματολογία. Μιλάνε, για παράδειγμα, για ξεπούλημα κερδοφόρων επιχειρήσεων. Το θέμα όμως δεν είναι να επαναπαυθούμε πάνω σε μια οριακή κερδοφορία, αλλά να δούμε το αβέβαιο μέλλον τους στον εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό.

Σήμερα δεν ανταγωνιζόμαστε μόνο το Λονδίνο ή τη Νέα Υόρκη όπως μερικά χρόνια πριν, αλλά την Σανγκάη, το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη. Θα πρέπει να πάρουμε παραδείγματα από αυτές τις αγορές, να δούμε τις δυνατότητες που έχουν και να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα, αν θέλουμε βέβαια να διατηρήσουμε την περίοπτη θέση που κατέχουμε.

Ειδικά ο Πειραιάς που φιλοδοξούμε να τον καταστήσουμε ένα σύγχρονο ναυτιλιακό και επιχειρηματικό κέντρο πρέπει –και μπορεί να το κάνει με το άνοιγμα στους ιδιώτες– να αυξήσει την εμπορευματική κίνηση. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τη Θεσσαλονίκη, η οποία πρέπει να καταστεί ο οικονομικός πνεύμονας της Βαλκανικής. Το ενδιαφέρον που επέδειξαν τρεις παγκόσμιοι κολοσσοί για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δείχνει ξεκάθαρα ότι με την παραχώρηση της διαχείρισης των ΣΕΜΠΟ η Ελλάδα γίνεται κυρίαρχο διαμετακομιστικό κέντρο της Μεσογείου με προφανή οφέλη για την εθνική οικονομία, τις τοπικές κοινωνίες και τελικά του κάθε πολίτη ξεχωριστά.

- Ως νέος, αλλά και έμπειρος πλέον πολιτικός, πόσο εύκολο θεωρείτε ότι είναι να εφαρμοστούν πολιτικές που «ταράζουν τα νερά»;

- Έχω πει πολλές φορές ότι κάθε φορά που τολμήσαμε να συγκρουστούμε κερδίσαμε, ενώ κάθε φορά που συμβιβαστήκαμε με αυτό που παραλάβαμε, βρεθήκαμε απολογούμενοι. Πιστεύω ακράδαντα ότι το αίτημα των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων το συμμερίζεται η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας. Παρά τα οργανωμένα συμφέροντα και τις συντεχνιακές αντιλήψεις η ελληνική κοινωνία θέλει πολιτικές που θα ταράξουν τα λιμνάζοντα ύδατα.

Μέσα από συμβιβασμούς και πισωγυρίσματα δεν θα καταφέρουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των προηγούμενων δεκαετιών, δεν θα αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα στη ναυτιλία και τον τουρισμό και τελικά δεν θα προσεγγίσουμε τις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης. Αυτό έχει γίνει συνείδηση στον κόσμο και γι’ αυτό οι πολίτες εμπιστεύονται τον Κώστα Καραμανλή που προχωρά με συγκεκριμένο σχέδιο σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις.



 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου