Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2018, 12:51:24

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Καταθέσεις - Επενδύσεις arrow Οργιο παραοικονομίας στην αγοραπωλησία χρυσού
Οργιο παραοικονομίας στην αγοραπωλησία χρυσού
Πηγή: Express.gr
MIA νέα και ευρύτατη αγορά διακίνησης χρυσού και ασημιού έχει εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα το τελευταίο χρονικό διάστημα, με τα καταστήματα αγοράς χρυσού και τα ενεχυροδανειστήρια να πολλαπλασιάζονται διαρκώς.

Την ίδια στιγμή όμως εξαπλώνεται και ένα παράνομο κύκλωμα διακίνησης των πολύτιμων μετάλλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατους έλεγχους του ΣΔΟΕ διαπιστώθηκαν σημαντικές παραβάσεις, καθώς τα περισσότερα ενεχυροδανειστήρια είναι στην ουσία παράνομοι οίκοι εμπορίας χρυσού και πολύτιμων λίθων, ενώ συμμετοχή σε αυτή την παρανομία έχουν αρκετοί αργυραμοιβοί κι επιτηδευματίες που ασχολούνται με την τήξη μεταχειρισμένων μετάλλων. Συγκεκριμένα, εννέα στους δέκα ιδιοκτήτες φοροδιαφεύγουν συστηματικά μην τηρώντας βιβλία, χωρίς να κόβουν τιμολόγια, ενώ αρκετοί από αυτούς δεν έχουν κάνει καν έναρξη επαγγέλματος. Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ έχουν ήδη αρχίσει τις δεσμεύσεις τιμαλφών και θυρίδων, αλλά και την κατάσχεση βιβλίων και στοιχείων. Η έρευνα του ΣΔΟΕ έχει επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα και μεταξύ άλλων εξετάζει τις πηγές χρηματοδότησης πολλών ενεχυροδανειστηρίων, τα οποία εμφανίζονται να έχουν ελάχιστη ρευστότητα.

Στη Βουλή 

Το θέμα έχει φτάσει και στη Βουλή, όπου βουλευτές καταγγέλλουν την κατάσταση με τα ενεχυροδανειστήρια. Συγκεκριμένα, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γεώργιος Φραγγίδης κατέθεσε ερώτηση ζητώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα. Oπως επισημαίνει «Είναι σαφές ότι, όταν υπάρχει ανάγκη, το ξεπούλημα γίνεται όσο όσο (μιλάμε για “σκότωμα”), προκειμένου να υπάρξουν μετρητά –εννοείται χωρίς απόδειξη–, κάτι που σημαίνει ότι πρόκειται περί καθαρής εκμετάλλευσης του αγοραστή από τον πωλητή, με συμπεριφορές που συνήθως απαξιώνουν και ισοπεδώνουν την προσωπικότητά του τελευταίου. Είναι γνωστό ότι τα χρήματα που δέχεται ο πωλητής σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική αξία πώλησης των αντικειμένων, ενώ πολλές φορές τα αντικείμενα αυτά έχουν τεράστια συναισθηματική αξία». Ο βουλευτής ρωτά με ποιο νομικό καθεστώς λειτουργούν όλα αυτά τα καταστήματα και πώς οι ιδιοκτήτες αυτών των καταστημάτων εξασφαλίζουν μετρητά σε μια περίοδο που το πρόβλημα της ρευστότητας έχει καθολικό χαρακτήρα.

 Οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή σε όσους πωλούν αντικείμενα από πολύτιμα μέταλλα 

ΓIA την αντιμετώπιση της εκτεταμένης παραοικονομίας στην αγοραπωλησία χρυσού και αργύρου η γενική γραμματεία Καταναλωτή δημοσίευσε αναλυτικές οδηγίες που απευθύνονται στους καταναλωτές που επιθυμούν να πουλήσουν αντικείμενα από πολύτιμα μέταλλα. Αναλυτικότερα, ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος (φωτό), απαντώντας σε ερωτήματα και καταγγελίες καταναλωτών που στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία καταφεύγουν στην πώληση αντικειμένων τους, ιδίως κοσμημάτων, από πολύτιμα μέταλλα, προτρέπει τους καταναλωτές, πριν προβούν σε συναλλαγή, να ακολουθούν τα εξής βήματα:

1ο βήμα: Εκτίμηση της αξίας του κοσμήματος

Οι καταναλωτές καλούνται:

• Nα ζυγίζουν τα αντικείμενα στο σπίτι τους και να σημειώνουν την περιεκτικότητά τους σε πολύτιμο μέταλλο, που αναγράφεται πάνω σε αυτά.

• Nα ενημερώνονται για την τρέχουσα τιμή πώλησης του χρυσού ή άλλου πολύτιμου μετάλλου και να κάνουν έναν κατά το δυνατόν υπολογισμό της αξίας των αντικειμένων. Διευκρινίζεται ότι ένα κόσμημα δεν αποτελείται μόνο από πολύτιμο μέταλλο π.χ. χρυσό, αλλά η καθαρή περιεκτικότητά του σε πολύτιμο μέταλλο είναι ένα μόνο ποσοστό του συνολικού βάρους του κοσμήματος, που εξαρτάται από τον τίτλο του (περιεκτικότητα του κοσμήματος σε πολύτιμο μέταλλο εκφρασμένη σε χιλιοστά).

• Nα προβαίνουν σε εκτίμηση της αξίας των αντικειμένων, απευθυνόμενοι σε αξιόπιστες εταιρίες, που να εγγυώνται τη μέγιστη ακρίβεια στην εκτίμηση χρυσού ή άλλων πολύτιμων μετάλλων.

• Να έχουν υπόψη τους ότι το Ελληνικό Κέντρο Αργυροχρυσοχοΐας, που είναι φορέας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με κύριο σκοπό τη στήριξη και την προαγωγή της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας, παρέχει υπηρεσίες εκτίμησης πολύτιμων μετάλλων και σε καταναλωτές.

2ο βήμα: Επιλογή επιχείρησης

Οι καταναλωτές καλούνται:

• Nα είναι επιφυλακτικοί έναντι διαφημιστικών καταχωρήσεων και φυλλαδίων που υπόσχονται ιδιαίτερα υψηλές τιμές αγοράς πολύτιμων μετάλλων.

• Nα απευθύνονται μόνο σε επιχειρήσεις που κατέχουν νόμιμη άδεια λειτουργίας.

• Nα αποφεύγουν επιχειρήσεις που δεν έχουν ως αποκλειστική ενασχόληση την αγορά πολύτιμων μετάλλων.

• Nα ερευνούν και να συγκρίνουν τις τιμές που προσφέρονται από τις διάφορες επιχειρήσεις αγοράς πολύτιμων μετάλλων.

• Nα ερευνούν με βάση ποιο κριτήριο γίνεται η αγορά από την επιχείρηση, δηλαδή εάν αγοράζει τα αντικείμενα με κριτήριο την περιεκτικότητά τους σε χρυσό ή άλλο πολύτιμο μέταλλο ή με κριτήριο και την εμπορική αξία τους, η οποία μπορεί να καθορίζεται και από παράγοντες όπως η παλαιότητα, η μοναδικότητα και η αισθητική.

• Nα μεριμνούν για την παραλαβή των απαραίτητων παραστατικών στοιχείων (συμβόλαιο αγοραπωλησίας, αποδείξεις κ.λπ.).

Πωλήσεις μέσω διαδικτύου

Ιδίως κατά την πώληση αντικειμένων από πολύτιμα μέταλλα μέσω διαδικτύου, οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Καλούνται ειδικότερα:

• Nα επικοινωνούν με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο τηλέφωνο 1520 για να ενημερώνονται για το αν η επιχείρηση στην οποία επιθυμούν να απευθυνθούν είναι καταγεγραμμένη στο μητρώο προμηθευτών που συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση, όπως είναι υποχρεωμένη από τον νόμο και το οποίο τηρείται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

• Nα ερευνούν εάν στην ιστοσελίδα αναφέρονται η επωνυμία, η διεύθυνση και σταθερό τηλέφωνο επικοινωνίας με την επιχείρηση (όταν υπάρχει ως σημείο επαφής μόνο αριθμός κινητού τηλεφώνου να είναι επιφυλακτικοί) ή ειδική γραμμή εξυπηρέτησης πελατών εξυπηρέτησης και ηλεκτρονική διεύθυνση.

• Nα επικοινωνούν πρώτα τηλεφωνικά ή και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την επιχείρηση για να εκτιμήσουν κατά το δυνατόν τη σοβαρότητά της.

• Πριν τη συναλλαγή να ενημερώνονται για τους ακριβείς όρους και τις προϋποθέσεις που χρησιμοποιεί η επιχείρηση κατά την αγορά των πολύτιμων αντικειμένων.

• Nα γνωρίζουν ότι, σύμφωνα με τον ν. 2251/94 «Προστασία καταναλωτών», σε περίπτωση που οι καταναλωτές αλλάξουν γνώμη και θέλουν να ανακτήσουν τα αντικείμενά τους έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης και ματαίωσης της συναλλαγής εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του χρηματικού ποσού συναλλαγής.

Για περισσότερες πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή 1520, που λειτουργεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.



 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου