Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2018, 16:06:11

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Healthy Way 2 arrow Μέθοδος Πιλάτες : Εξασκήστε τη μυική σας μνήμη
Μέθοδος Πιλάτες : Εξασκήστε τη μυική σας μνήμη
Η μέθοδος Pilates πήρε το όνομά της από το Γερμανό Joseph Hubertus Pilates, ο οποίος άρχισε να αναπτύσσει τη μέθοδό του στις αρχές του 1920, προκειμένου να υπερνικήσει τη δική του φυσική αδυναμία καθόσον ο ίδιος έπασχε από άσθμα και ραχίτιδα. Έφηβος ακόμη άρχισε να μελετά την ανατομία και την ανθρώπινη φυσιολογία και να εκπαιδεύεται σε δυτικές και ανατολικές πρακτικές εκγύμνασης όπως η γιόγκα και οι πολεμικές τέχνες. Συγχρόνως, ασχολήθηκε με το boxing, εργάσθηκε ως ακροβάτης σε τσίρκο, ενώ εξελίχθηκε σε δεινό σκιέρ και δύτη.

Το Healthy Way μίλησε για τη μέθοδο Πιλάτες με την Ευγενία Παπαδοπούλου ιδρύτρια και διευθύντρια του Studio Corpus Ray, το οποίο είναι Πιστοποιημένο Εκπαιδευτικό Κέντρο της σχολής Power Pilates NY, από τις καλύτερες σχολές παγκοσμίως στην εκπαίδευση της κλασικής μεθόδου Πιλάτες.

Τι είναι η μέθοδος Πιλάτες;

Ο ίδιος ο Πιλάτες είχε δώσει τον εξής ορισμό για τη μέθοδό του: «Καλή φυσική κατάσταση είναι η απόκτηση και η διατήρηση ενός ομοιόμορφα ανεπτυγμένου σώματος με ένα υγιές μυαλό, πλήρως ικανό να εκτελέσει φυσικά, εύκολα και ικανοποιητικά τα πολλά και ποικίλλα καθημερινά καθήκοντα με ζωντάνια και ευχαρίστηση. Μια υγιής σπονδυλική στήλη είναι το κλειδί για μια καλή φυσική κατάσταση, χαρίζοντας στον άνθρωπο δύναμη, σταθερότητα, ελαστικότητα και νεανικότητα».

Μέθοδος Πιλάτες σημαίνει μυικός έλεγχος του σώματος. Να αποκτήσω με το πνεύμα μου μυικό έλεγχο πάνω στο σώμα μου, δηλαδή συνειδητότητα. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που ξεκινάμε με ατομικά μαθήματα γιατί είναι απαραίτητο να υπάρχει κάποιος που να καθοδηγεί τον ασκούμενο και να τον επιβλέπει μέχρι να αποκτήσει εξοικείωση με τη χρήση των οργάνων. Μέσω της επανάληψης των ασκήσεων, ο ασκούμενος συνειδητοποιεί τι κάνει με το σώμα του και το διορθώνει. Αυτό το κομμάτι είναι πολύ σημαντικό και ως προς αυτό το σημείο διαφέρει από τις συνήθεις ασκήσεις σε γυμναστήρια που γίνονται κυρίως μηχανικά. Με τη μέθοδο Πιλάτες αποκτά κανείς, λοιπόν, σωματική αυτογνωσία. Στο θέμα της συνειδητότητας, η μέθοδος αυτή έχει κοινά στοιχεία με τη Γιόγκα, απλώς η Γιόγκα είναι μια άσκηση πιο στατική, ενώ το Πιλάτες έχει ρυθμό και ροή.

H μέθοδος Πιλάτες μοιάζει με την αεροβική;

Στο πρώτο στάδιο της εκμάθησης των ασκήσεων σαφώς δεν είναι αεροβική γιατί οι ασκήσεις γίνονται αργά. Καθώς προχωρεί κανείς και συμπεριλαμβάνει όλο και περισσότερες ασκήσεις και εντείνει το ρυθμό, τότε γίνεται και αεροβική.

Βελτιώνει προβλήματα στάσης και σπονδυλικής στήλης;

Κατ’ αρχάς το 99% των ανθρώπων έχει κάποιο πρόβλημα είτε με τη σπονδυλική του στήλη είτε με τις αρθρώσεις του. Το πρόβλημα ξεκινάει από τη στήριξη του σώματος. Το κέντρο του σώματος είναι η ευρεία περιοχή της λεκάνης. Η λεκάνη στηρίζεται στους μηρούς και η σπονδυλική στήλη στη λεκάνη. Όταν κινούμαστε γίνεται μια μεταφορά του βάρους μας. Όταν η στήριξή μας δεν είναι τέτοια που να μπορεί να υποστηρίξει τη μεταφορά βάρους που γίνεται, τότε μετατοπίζεται η λεκάνη από την ανατομική της θέση, είτε προς τα πίσω είτε προς τα εμπρός. Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει όλο το υπόλοιπο σώμα. Επηρεάζονται οι καμπύλες της σπονδυλικής στήλης και είτε γίνεται η οσφυική μοίρα επίπεδη, είτε δημιουργείται υπερλόρδωση. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από τη μέση τους. Το πρόβλημα της κακής στήριξης δεν αντανακλά απαραίτητα μόνο στη μέση, μπορεί να πλήξει οποιοδήποτε σημείο, ακόμα και τον αυχένα. Στη συνέχεια αυτό επηρεάζει την ελαστικότητα του σώματος και την κινητικότητα των αρθρώσεων. Αν το πρόβλημα γίνει χρόνιο μπορεί να οδηγήσει σε εκφύλιση των σπονδύλων και των αρθρώσεων.

Ενισχύοντας το μυικό σύστημα και κυρίως τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους, βελτιώνεται η στήριξη της σπονδυλικής στήλης.

Εάν ενισχύσει κανείς τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους βελτιώνεται αυτομάτως και η στάση του σώματός του;

Όχι αυτομάτως. Όπως τόνισα και νωρίτερα η μέθοδος Πιλάτες καλλιεργεί τη σωματική συνειδητότητα. Όποιος γυμνάζεται με αυτή τη μέθοδο μαθαίνει να χρησιμοποιεί όλες τις ομάδες των μυών του σώματος. Οι άνδρες πολύ συχνά γυμνάζουν πολύ τους κοιλιακούς μύες εις βάρος άλλων μυικών ομάδων και εις βάρος της ελαστικότητας του σώματος. Το μυικό σύστημα χρειάζεται ισορροπία. Δουλεύουμε με όλες τις μυικές ομάδες του κορμού και του επάνω μέρους των ποδιών. Για να είναι ωφέλιμη μια κίνηση μαθαίνω πρώτα να σταθεροποιούμαι και μετά να κινούμαι. Με την επανάληψη των ασκήσεων, η σωστή κίνηση εγγράφεται στη μυική μνήμη.

Και η σωστή κίνηση ενισχύει την ευεξία;

Οι στόχοι είναι σταθεροποίηση/στήριξη του κορμού και της σπονδυλικής στήλης που είναι το Α και το Ω για μια καλή φυσική κατάσταση και για την υγεία όλου του οργανισμού. Όταν καταφέρει το σώμα να ανακτήσει τις φυσιολογικές του καμπύλες βελτιώνεται το αναπνευστικό. Οι περισσότεροι άνθρωποι αναπνέουν πάρα πολύ επιφανειακά. Όταν βελτιώνεται η αναπνοή, βελτιώνεται και το κυκλοφορικό. Επίσης, όταν η σπονδυλική στήλη ανακτήσει την ελαστικότητά της βελτιώνεται και το νευρικό σύστημα γιατί ελευθερώνονται, δεν πιέζονται τα νεύρα, τα οποία απολήγουν εκεί και δίνουν ένα πιο υγιές ερέθισμα σε όλα τα όργανα. Η σταθεροποίηση, ο έλεγχος, η συγκέντρωση, η ροή της κίνησης, η αναπνοή και η ακρίβεια στην κίνηση είναι οι αρχές στις οποίες στηρίζεται η μέθοδος για την απόκτηση ευθυγραμμισμένης στάσης σώματος, αντοχής, ελαστικότητας, μεγαλύτερης κινητικότητας και αυτογνωσίας.

Ποια είναι η εκπαίδευση των δασκάλων;

Ένας δάσκαλος που έχει πάρει μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση σε μια εγκεκριμένη σχολή διεθνώς αναγνωρισμένη χρειάζεται να έχει συμπληρώσει 600 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης. Μην διστάζετε να ζητήσετε να δείτε την πιστοποίηση της εκπαίδευσής του γιατί πρόκειται για την προσωπική σας ασφάλεια.



 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου