Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2018, 01:53:28

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Franchise arrow Ισχυρή διαφοροποίηση που εξαλείφει τον ανταγωνισμό
Ισχυρή διαφοροποίηση που εξαλείφει τον ανταγωνισμό
Πηγή: Express.gr
 Οι επιχειρήσεις σήμερα, περισσότερο ίσως από ποτέ, δραστηριοποιούνται και αναπτύσσονται εντός ενός περιβάλλοντος σκληρού ανταγωνισμού. Είτε έχουν υιοθετήσει το franchise ως στρατηγική ανάπτυξης είτε όχι, αναζητούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα τους προσδώσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, διαφοροποίηση και κερδοφορία.

Το σύγχρονο κοινωνικοοικονομικό και πολιτικό περιβάλλον έχει δημιουργήσει δύσκολες συνθήκες ανταγωνισμού και η «δεξαμενή» της ζήτησης σχεδόν σε κάθε κλάδο έχει τελματώσει, καθώς οι νέες διαφοροποιημένες καταναλωτικές προτάσεις «απουσιάζουν» από την αγορά. Βασικό ζητούμενο αποτελεί η δημιουργία ολοκληρωμένης επιχειρηματικής στρατηγικής που οδηγεί σε κερδοφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη στο μέλλον, στρατηγική που οδηγεί την επιχείρηση μακριά από τους συνωστισμένους οικονομικούς κλάδους και της προσφέρει τη δυνατότητα να «παίξει» σε «αδιεκδίκητους» και πολλά υποσχόμενους χώρους.

Τα προνόμια που προσφέρει το franchise στις δικαιοπάροχους εταιρίες διασφαλίζουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις για να υλοποιήσουν μια νέα ανατρεπτική στρατηγική, που προσδίδει αξία τόσο στις ίδιες τις εταιρίες, όσο και στους καταναλωτές, απελευθερώνοντας νέα ζήτηση και καθιστώντας αυτές ικανές να κατακτήσουν την αγορά. Η δυνατότητα εκμετάλλευσης των πόρων των δικαιοδόχων (κεφάλαια και επιχειρηματικό δυναμικό), η ταχύτητα δημιουργίας νέων καταστημάτων, η ικανότητα ταχείας διαφοροποίησης των υφιστάμενων franchised καταστημάτων, η αποκεντρωμένη οργανωτική δομή, η στελέχωση της αλυσίδας από μάνατζερ με ανήσυχο επιχειρηματικό πνεύμα, η επαφή με τους καταναλωτές μέσω ικανών δικαιοδόχων – στελεχών «πρώτης γραμμής», οι σοβαρές οικονομίες κλίμακος, δημιουργούν τις δυνατότητες για μια νέα τολμηρή επιχειρηματική πορεία.

Tο μέλλον του franchise

Έχει ειπωθεί πολλές φορές ότι η ελληνική τεχνογνωσία περί δικαιόχρησης όχι μόνο είναι εφάμιλλη, αλλά και εξαιρετικά υψηλότερου επιπέδου από αυτή των – θεωρητικά - ανεπτυγμένων χωρών. Ωστόσο, ναι μεν το επίπεδο αυτής είναι υψηλό, αλλά η διάχυσή της είναι περιορισμένη σε λιγοστές μητρικές εταιρίες και συμβούλους.

Η πεμπτουσία της τεχνογνωσίας του franchise αφορά το σχεδιασμό ενός αξιόπιστου συστήματος και την υλοποίηση του πλάνου ανάπτυξης, με προϋπόθεση την ύπαρξη μιας δυνατής και ολοκληρωμένης επιχειρηματικής ιδέας. Πολλοί έχουν επιχειρήσει να αναπτύξουν ένα δίκτυο, βασιζόμενοι σε αδύναμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και πολλοί περισσότεροι δεν έχουν δημιουργήσει ένα πραγματικό σύστημα. Αρκετοί διαθέτουν επαρκείς γνώσεις, αλλά πολύ περισσότεροι εστιάζονται αποκλειστικά και μόνο στην προσπάθεια της «πώλησης». Η κατάσταση σήμερα διαμορφώνεται από τα εξής χαρακτηριστικά:

• Ολοκληρωμένα Συστήματα Franchise διαθέτουν λιγοστές αλυσίδες.

• Ολοκληρωμένα Συστήματα Franchise μπορούν να σχεδιάσουν και να υποστηρίξουν λιγοστοί σύμβουλοι.

• Η πλειοψηφία δικαιοπαρόχων και συμβούλων ενδιαφέρεται κυρίως για νέες συμβάσεις.

• Η σημασία της υποστήριξης του δικτύου έχει γίνει πλέον αντιληπτή απ'Α όλους.

• Οι αλυσίδες αντιλαμβάνονται αργά τα ζητήματα της εσωτερικής οργάνωσής τους και κυρίως αφού επιτύχουν μια κρίσιμη μάζα και ξεκινήσουν τα «προβλήματα» των δικαιοδόχων.

• Οι γενικές αρχές του franchise και το ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας και ανάπτυξης είναι λίγο – πολύ γνωστά. Έλλειψη υπάρχει στην υλοποίηση των στόχων και των οραμάτων.

• Πρωτεύοντα ρόλο σήμερα διαδραματίζει το «business concept», στο οποίο αφενός στηρίζεται κάθε δραστηριότητα ανάπτυξης και αφετέρου χρήζει αέναης βελτίωσης – και ενίοτε ριζικού ανασχεδιασμού, για να παραμείνει ισχυρό και αποδοτικό.

• Από τις 500 και πλέον αλυσίδες που διαθέτουν τουλάχιστον μια συνεργασία franchise και από τις 900 και πλέον αλυσίδες που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον για συνεργασίες τύπου franchise, ξεχωρίζουν 100 και πλέον ολοκληρωμένες επιχειρηματικές προτάσεις.

Έχοντας υπόψη μας ότι οι εν δυνάμει νέοι επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται και αναλύουν την προοπτική να ενταχθούν σε ένα δίκτυο franchise είναι σαφέστατα άνω των 300.000 ετησίως, σε συνδυασμό με το προαναφερθέν πλήθος των εν Ελλάδι δικαιοπαρόχων, είναι φανερό ότι η δυναμική του θεσμού διαγράφεται αισιόδοξα. Το μέλλον του franchise διαμορφώνεται και ανήκει κατά κύριο λόγο στους υφιστάμενους επιχειρηματίες που το έχουν επιλέξει ως κύρια στρατηγική ανάπτυξής τους. Οι επιχειρηματίες αυτοί, και όχι οι επιχειρήσεις και τα στελέχη τους, έχουν τη δύναμη να επιτελέσουν έργο, με το παράδειγμά τους και την ενεργό συμμετοχή τους.

Νέα στρατηγική

Οι επιχειρήσεις που επιλέγουν το franchise ως στρατηγική ανάπτυξης και ως υποσύνολο μιας ευρύτερης επιχειρηματικής στρατηγικής, με σκοπό την επιτυχία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, έχουν στη διάθεσή τους τις προϋποθέσεις για να απεγκλωβιστούν από τους τετριμμένους κανόνες και τους περιορισμούς της αγοράς.

Για τις κλασικές επιχειρήσεις, οι όροι του παιχνιδιού είναι δεδομένοι, τόσο το μέγεθος της ζήτησης, όσο τα χαρακτηριστικά των προϊόντων/ υπηρεσιών. Η μοναδική επιλογή για συνεχή αναπτυξιακή πορεία και κερδοφορία αφορά την επίτευξη διαφοροποιητικών χαρακτηριστικών, που δημιουργούν εξαιρετική αξία στους καταναλωτές και στην κοινωνία και αναδιαμορφώνουν τους κανόνες και τα κανάλια της ζήτησης.

Οι σύγχρονες αλυσίδες που επιζητούν ένα καλύτερο μέλλον τόσο για τη μητρική εταιρία, όσο και για τους δικαιοδόχους και τους καταναλωτές, επαναπροσδιορίζουν τη θέση τους στην αγορά και σχεδιάζουν μια νέα στρατηγική, η υλοποίηση της οποίας είναι σαφέστατα αρκετά δύσκολη, αλλά στηριζόμενοι στα μοναδικά χαρακτηριστικά του franchise είναι πολύ πιο εύκολα εφικτή σε σχέση με την αντίστοιχη προσπάθεια μιας κλασικής εταιρίας.

Η κεντρική προσπάθεια για μια νέα επιτυχημένη και βιώσιμη στρατηγική αφορά τη συμπίεση του συνολικού κόστους και την ταυτόχρονη αύξηση της αξίας που απολαμβάνει ο καταναλωτής. Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων που η αγορά θεωρεί δεδομένα και δεν προσθέτουν αξία οφείλουν να ελαττωθούν ή να εξαλειφθούν. Εκείνα που δεν προσφέρει ο ανταγωνισμός και δημιουργούν υπεραξία στον καταναλωτή οφείλουν να τονωθούν και να αποτελέσουν τα «όπλα» της νέας στρατηγικής.

Συνολική επανατοποθέτηση

Καθώς οι δομικές συνθήκες της αγοράς είναι δεδομένες, η κάθε προσπάθεια ανάπτυξης περιορίζεται από καθορισμένα και συγκεκριμένα όρια, που οριοθετούν τη συνολική ζήτηση. Κατ'Α αυτόν τον τρόπο, οι κλασικές στρατηγικές αποβλέπουν σε αύξηση των μεριδίων της αγοράς μέσω της διοχέτευσης καταναλωτών από το ένα κανάλι (ανταγωνισμός) στο άλλο (εταιρία). Κάθε προσπάθεια διαφοροποίησης βασίζεται στον κατακερματισμό της αγοράς σε target groups και στην αλλαγή της εικόνας της εταιρίας ή των προϊόντων με τη βοήθεια του marketing και της διαφήμισης. Οι ουσιαστικά ανεπαίσθητες διαφοροποιήσεις, ανακατανέμουν τον περιορισμένο πλούτο και δεν προσδίδουν πραγματική αξία στα προϊόντα και κατ'Α επέκταση στους καταναλωτές και στην κοινωνία.

Η πρόκληση του μέλλοντος απαιτεί δέσμευση και συνολική επανατοποθέτηση στην αγορά, απαιτεί επιθετικές στρατηγικές που δημιουργούν το νέο μέλλον. Οι επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί το franchise έχουν τις ικανότητες να διακριθούν, καθώς:

• Διέπονται από τη φιλοσοφία του win – win

• Είναι ευέλικτες

• Μπορούν να υλοποιήσουν ταχύτατα

• Έχουν λιτές και αποτελεσματικές οργανωτικές δομές

• Έχουν «στελέχη» με επιχειρηματικό πνεύμα

• Οι κεντρικές διοικήσεις δεν απασχολούνται με πλήθος εταιρικών καταστημάτων και έχουν προσανατολισθεί στη βελτίωση του συστήματος και των αποδόσεων

• Οι κεντρικές διοικήσεις έχουν τη γενικότερη αίσθηση της εικόνας της αλυσίδας και της αγοράς

• Οι δικαιοδόχοι τροφοδοτούν τον κεντρικό μηχανισμό με πληροφορίες και «αίσθηση» της αγοράς και των τάσεων αυτής, με στοιχεία για τους ανταγωνιστές, καταναλωτές, διαθέσιμα προϊόντα, κ.ά.

• Οι επιχειρηματίες - δικαιοπάροχοι αναθεωρούν τα όρια της αγοράς όπου δραστηριοποιούνται έχοντας ως μοναδική προτεραιότητά τους τη νέα στρατηγική και δεν απασχολούνται με καθημερινά προβλήματα, καθώς αυτά διαχειρίζονται μέσω του συστήματος που έχει δημιουργήσει το franchise.

• Οι επιχειρηματίες – δικαιοπάροχοι έχουν αίσθηση της γενικής εικόνας του κλάδου τους και δεν σπαταλούν ενέργεια σε επουσιώδεις λεπτομέρειες και ποσοτικά στοιχεία.

Ανθρώπινος παράγοντας

Στο πλαίσιο των ανωτέρω και αν αναλογισθούμε ότι κάθε προσπάθεια ανατροπής των καθιερωμένων μέσω αλλαγής, είτε σε κλάδους του εμπορίου είτε σε κλάδους της παροχής υπηρεσιών, είναι εφικτή και ενδυναμώνεται τα μέγιστα μόνο με την ενεργό συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα, στελεχών μητρικής και δικαιοδόχων, κάθε επιτυχημένη εφαρμογή νέας στρατηγικής οφείλει να διέπεται από ένα συγκροτημένο πλαίσιο:

1. Ένταξη της αλλαγής στη συνολική επιχειρηματική στρατηγική

2. Επικοινωνία της αλλαγής σε ολόκληρη την αλυσίδα

3. Επαναπροσδιορισμός των οργανωτικών δομών

4. Προσδιορισμός ξεκάθαρης εταιρικής φιλοσοφίας και διάχυση αυτής σε όλη την εταιρία

5. Δέσμευση από τη διοικητική ομάδα

6. Πίστη στο όραμα από όλο το προσωπικό

7. Δημιουργία και ανάπτυξη νέων ικανοτήτων

8. Συστήματα παρακολούθησης των στόχων, αναθεώρησης και συνεχούς βελτίωσης.

Κάθε νέα ολοκληρωμένη στρατηγική, βασίζεται σε ένα «μίγμα» διαφορετικών στρατηγικών ενεργειών – έργων, που αποβλέπουν στην αύξηση των αποδόσεων, στη συμπίεση του κόστους, στην ενίσχυση των αναπτυξιακών στόχων και υλοποιούνται μέσω έργων αναδιοργάνωσης, περικοπής εξόδων, εισαγωγής νέων τεχνολογιών, κ.ο.κ. και πετυχαίνουν μόνο μέσω της ορθής διαχείρισης της αλλαγής και της αυξημένης εσωτερικής επικοινωνίας. Οι σύγχρονες αλυσίδες επενδύουν στους ανθρώπους τους, στελέχη και δικαιοδόχους, και έχουν ως πρώτο μέλημα τους καταναλωτές.

• Ο κ. Πλάτων Μαλικούρτης είναι Γενικός Διευθυντής FBS- FRANCHISE BUSINESS SERVICES.



 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου