Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2018, 18:09:54

Εγγραφή           Αποθήκευση  

ΑρχικήNewsletter | Site Map | Επικοινωνία

 

Αθήνα:   30°C 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική arrow ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ arrow Αυτοκίνητο 2016 arrow Τα νέα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων για το 2011
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων για το 2011
Πηγή: Express.gr
ΜΕΙΩΣΗ από 12 έως 330 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας του 2011 θα έχουν 3.180.000 ιδιοκτήτες αυτοκίνητων και μοτοσικλετών με το νέο σύστημα υπολογισμού όπου καταργούνται οι τέσσερις διαφορετικές κλάσεις ταξινόμησης που ίσχυαν μέχρι σήμερα ανάλογα με την παλαιότητα.

 Με το νέο σύστημα, που προωθείται με νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή, τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 είναι αυξημένα για τα καινούργια Ι.Χ. (μετά το 2005) καθώς έχει καταργηθεί το κριτήριο παλαιότητας. Τα νέα τέλη κυκλοφορίας ενσωματώνουν φόρο μεγάλου κυβισμού για τα Ι.Χ. πάνω από 1.929 κ.εκ. ενώ θεσπίζονται τέλη ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (ρύποι) για αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από 1/1/2011.

Ειδικότερα, το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας του 2011 προβλέπει:

• Την κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.

• Την υιοθέτηση του κριτηρίου του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται μια πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.

• Την ενσωμάτωση του χωριστού ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009. Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.

Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:


Κλίμακα κ.εκ. Τέλη κυκλ. 2011  Τέλη+φόρος 2010  Διαφορά 2011/2010
                              
 Έως 300            20            68              - 48
     301  785       50            96              - 46
     786 1071      110           187              - 77
    1072 1357      120           187              - 67
    1358 1548      220           352             - 132
    1549 1738      240           352             - 112
    1739 1928      270           352              - 82
    1929 2357      600           821             - 221
    2358 3000      800          1130             - 330
    3001 4000     1000          1330             - 330
    4001 και άνω  1200          1530             - 330

Τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/1/2011 και μετά, συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κ.λπ.).

Το Yπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται περαιτέρω για μεγάλο αριθμό οχημάτων τα οποία ενσωματώνουν «καθαρές τεχνολογίες». Αντίστοιχα, τα τέλη αυξάνονται για όλα εκείνα τα αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι υψηλές.

0 - 100             0

101 - 120     0,80

121 - 140     1,00

141 - 160     1,50

161 - 180      2,00

181 - 200      2,25

201 - 250      2,50

Ανω των 251 3,00

Παράλληλα προωθείται η αποκλειστική σύνδεση των τελών κυκλοφορίας των ταξί που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μετά την 1/1/2011 μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με το Yπουργείο Οικονομικών η διαφορά των τελών κυκλοφορίας των ταξί σε σχέση με τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης οφείλεται στο γεγονός ότι τα οχήματα αυτά είναι επαγγελματικά και διανύουν ετησίως πολλαπλάσιες αποστάσεις από αυτές των επιβατικών, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση.

ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ CO2 ανά χιλιόμετρο) ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ)

    0 - 100 0
    101 - 150 2
    Ανω των 151 2,5

Oσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία κ.λπ.) θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.

Tα παραπάνω μέτρα όπως τονίζει το υπουργείο Οικονομικών αποτελούν ένα σύστημα δίκαιο και λειτουργικό, που θα αφήσει παράλληλα το χρονικό περιθώριο αναγκαίας προσαρμογής της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων, τις αμέσως επόμενες ημέρες. 




 
     
 

 
     
     
  Ειδήσεις Τιμές Μετοχών  

Αναζήτηση

 
   

Σύμβολο μετοχής

Αναζήτηση συμβόλου

   

500 Internal Server Error

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at cnt4.express.gr Port 80

 

Ειδήσεις     Αγορές     Υπηρεσίες     Χρηστικά     Express Yourself     Επικοινωνία     Site Map

Προσωπικά Δεδομένα      Ταυτότητα Site      Όροι Χρήσης      Διαφημιστείτε      Η άποψή σας

Web Design & Web Development
Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου